Yamaha SR 400 iese din producție după 43 de ani cu o ediție specială
După 43 de ani de când se află în producție SR 400, Yamaha retrage acest model din ofertă cu o ediție specială, de rămas bun. Devenită între timp o motocicletă "cult", SR 400 se va mai găsi pentru o perioadă de timp numai pe piața din Thailanda.
Modelul a fost prezentat inițial în 1978 și era derivat din XT 500. SR provine de la Single Road, adică motor cu un singur cilindru pentru șosea, răcirea era cu aer și fermeca cu formele sale clasice cu multe decenii înainte ca moda retro să apară cu adevărat. Pe piața din Europa s-a vândut cu cilindreea de 500 până în 1999, după care, până în 2016 a fost adusă varianta SR 400, cea disponibilă și pentru restul continentelor. Acum, cerințele privind emisiile și interzicerea producției de motociclete fără ABS care va intra în vigoare din luna octombrie 2021 au făcut ca Yamaha să ia decizia retragerii modelului din producție.
Pe toată durata în care s-a construit, SR a rămas fidel caracteristicilor sale definitorii: rezervorul mic în formă de lacrimă, cele două amortizoare "stereo", roțile spițate, farul rotund, cadranele nichelate. Monocilindrul pornit cu demaror dezvolta 43 de cai putere în varianta motorului de 500 cmc și 24 de cai, cu un cuplu de 29 Nm pentru versiunea de 400 cmc.
Yamaha SR 400 Final Edition va fi lansată în Japonia pe data de 15 martie 2021 și se va fabrica numai în 1000 de exemplare. Se distinge prin culoarea albastră combinată cu șaua maro, precum și prin inscripțiile ediției limitate.