
Yamaha Raptor 700R – nouă aspecte de reținut
Yamaha e producătorul de QUAD-uri sportive încă din anii 1980, iar de-a lungul timpului nu i-a uitat pe entuziasmații acestui grup de vehicule pentru off-road. Alți producători de ATV-uri au scos aceste mașinării din oferta lor, nu însă și cei de la Yamaha.
Și în prezent, firma niponă are în catalog QUAD-urile sportive si off-road YFZ450R și YFM700R Raptor, modele ce și-au construit o bună reputație și care au beneficiat în timp de numeroase îmbunătățiri la motor, cadru, suspensii și design. Varianta pentru 2018 a lui Raptor 700R se remarcă prin:
1. Putere mărită: motorul de 686cmc, răcit cu lichid ce are patru supape pe cilindru, nu duce lipsă de putere, turându-se până la 9.000rpm. Cei doi arbori de contrabalansare asigură o rulare delicată, fără vibrații, potrivit atat pentru plimbarile relaxante cat si pentru off-road
2. Cuplu sporit în zona turațiiloar joase. Raportul dintre cursă și alezaj este de 102mm/84mm, asta înseamnă că monocilindrul are un răspuns al accelerației instantaneu și urcă lejer în ture
3. Frână de motor. Când închizi accelerația pe coborâre sau în apropierea unui viraj, compresia motorului ajută la frânare mult mai mult decât o face un QUAD cu motor de cilindree mai mică. Nu vei folosi frânele atât de mult și nu vei înlocui plăcuțele des
4. Trepte multiple. Raptor 700 are cinci viteze pentru mersul înainte și marșarier. Raportul dintre acestea și cilindreea mărită asigură o rază mare de utilizare, indiferent de viteză
5. Pornire ușoară. Evident porirea este electrică, prin apăsare de buton. Dar îl poți porni și în orice treaptă, dacă strângi ambreiajul. Un lucru de care ai nevoie atunci când vrei să te pui repede în mișcare, după ce ai oprit motorul neintenționat
6. Suspensii bune. Atât Raptor 700R, cât și varianta SE au o cursă a suspensiilor de 230mm pe față și 256mm pe spate. Diferența dintre R și SE e că cel din urmă are rezervor cu gaz și amortizor off-road reglabil pe detensie și compresie
7. Cadru high-tech. Cadrul lui Raptor este o combinație de aluminiu și oțel. Elementul central ce susține motorul e din aluminiu, în timp ce partea frontală e din oțel, așa că poate fi îndreptat după un eventual impact in timpul iesirilor off-road. Bascula din spate e de asemenea, din aluminiu, pentru rigiditate maximă
8. Frâne puternice. Sunt de ajuns două degete pe levier pentru a opri Raptorul de la orice viteză. Este echipat cu două pistonașe ce strâng discurile ventilate atât pe față, cât și pe spate
9. Prețul. YFM700R Raptor costă 9690 euro, iar YFM700R Raptor SE este 9890 euro, prețuri cu TVA inclus.