
Yamaha R7 a fost prezentată oficial
Yamaha folosește motorul cu doi cilindri în paralel prezent deja pe MT-07, Tracer 7 și XSR700 și pe proaspăt lansatul model cu alura sportivă YZF-R7. Cântărește 188 kg cu plinurile făcute, are carene integrale și quickshifter.
Propulsorul nu este o noutate, provenind de la cunoscutul MT-07, acesta scoate o putere de 74 de cai la 8.750 rpm și un cuplu de 67 Nm la 6500 rpm, cutia de viteze cu șase trepte poate fi echipată opțional și cu quickshifter. Însă, în afara de motor, majoritatea componentelor sunt schimbate: furca inversată de la Kayaba cu jambe de 41mm are o cursă de 130 mm, pe roata anterioară sunt etriere cu patru pistonașe montate radial și discuri cu diametrul de 298 mm, nou este și bordul digital. Geometria ciclisticii este ușor schimbată la R7 în comparație cu MT-07, cu unghiul furcii la 66,3 grade, ceea ce duce la un ampatament puțin mai scurt, de 1395 mm (MT-07 are 1400mm).
Mici modificări au fost făcute suspensiei spate. În timp ce bascula este aceeași, monoamortizorul în poziție aproape orizontală poatre fi reglat pe preîncărcare și pe gradul detensiei. Sistemul de frânare de pe roata posterioară este același ca și la MT-07.
Pe bord avem un ecran LCD, informațiile principale fiind legate de viteză, turație și treapta cuplată. Bordul digital și prezența opțională a quickshifterului sunt cele mai moderne dotări prezente pe noul R7, acesta fiind lipsit de accelerație ride-by-wire cu moduri de pilotaj avansate. Este prezent sistemul ABS obligatoriu. Jantele din aliaj cu 10 brațe sunt încălțate cu anvelope Bridgestone S22, fața având 120/70 ZR17, iar dimensiunea de pe spate crescând acum la 190/55ZR17.
Carenajul combină elementele designului de la R6 și de la R1, cu un proiector cu LED în partea frontală, codiță îngustă și ridicată, ce modifică și înălțimea șeii, de la 805 mm, cât e la MT-07, la 835mm, cât e acum la R7. Rezervorul îngust cu design sportiv are o capacitate de 13 litri.
Yamaha ar dori ca noul R7 să ajungă la distribuitori, inclusiv la Motoboom, începând cu luna octombrie 2021. Cei interesați pot alege apoi între culorile Icon Blue și Yamaha Black. Ambele versiuni vin cu un finisaj de grafit cristal pe motor, cadru și basculă, în timp ce jantele sunt păstrate în culoarea de bază a carenajului. Prețurile încă nu au fost anunțate.