Yamaha pregătește un nou VMax în stil Niken
Yamaha pregătește o noua motocicleta VMax în stil Niken
Cei de la Yamaha au înregistrat recent un patent care a suscitat interesul presei nipone de specialitate. Era de așteptat ca motocicleta VMax sa aiba un update pentru ca se fabrică în versiunea actuală din 2009, dar e greu să faci un power-cruiser mai performant. Așa că – pe baza motorului cu patru cilindri în V de 1679 cmc ce scoate 200 de cai putere – Yamaha va construi un alt VMax cu trei roți, care se înclină. Până în acest moment nu există informații suplimentare, doar declarațiile celor care au văzut schițele cu patentul noului proiect.
VMax era oricum o motocicletă unică și nici viitoarea creație nu va fi altfel. Ieșita pe piață în 1985, prima motocicleta V-Max (acum numele său se scrie fără cratimă) a devenit un obiect de cult, care a impus respect prin prestanță, sunetul motorului cu patru cilindri în V și prin putere. A fost ambiția firmei cu trei diapazoane de a arăta “cine e șeful” într-o categorie unde majoritatea motoarelor sunt cu doi cilindri în V.
Actualul model este cel mai puternic din clasa “Sport Heritage”, accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,5 secunde și redefinește sensul cuvântului “cuplu”. Cu toate astea motocicleta e confortabilă, suspensiile delicate filtrează eficient denivelările și frânele Brembo opresc fără probleme motocicleta, in ciuda celor 310 kg pe care le are.