Vespa Elettrica – scuterul stilat și prietenos cu mediul
Pentru mai bine de 70 de ani, modelul Vespa al grupului Piaggio a reprezentat arhetipul a ceea trebuie să fie un scuter: accesibil, manevrabil, eficient și foarte distractiv. În zilele noastre, Vespa Elettrica încearcă să respecte aceleași cerințe.
Vespa Elettrica a fost pentru prima dată prezentată la Salonul de la Milano din 2017 și de atunci a devenit o soluție tot mai utilizată de cei care caută un mijloc de transport urban silențios, stilat și prietenos cu mediul. Propulsorul electric cu o putere de 4 kW o face pe Elettrica asemănătoare în ceea ce privește performanțele cu un scuter de 50 cmc. Are o autonomie de până la 100 km, un cupu de peste 200 Nm și un pachet de baterii cu litiu care se încarcă în 4 ore.
Cele două moduri de pilotaj au un răspuns al accelerației diferit (Power și Eco), există chiar și treaptă de mers cu spatele pentru a controlata mai bine masa de 130 kg la manevrele la viteză mică, frâna de motor ce regenerează bateria se poate seta pe două trepte ale intensității.
Pe bord e un ecran TFT cu diagonala de 4,3 inch cu sistemul multimedia Vespa MIA ce permite conectivitatea cu telefonul și care arată toate informațiile utile precum nivelul bateriei, distanța parcursă, autonomia rămasă, viteza medie și consumul de energie mediu. Sub șa a rămas suficent spațiu pentru a introduce o cască open-face.
Cei de la Piaggio spun că bateria rezistă la 1000 de cicluri de încărcare/descărcare înainte de a-și pierde capacitatea de stocare. Asta ar însemna o durată medie de folosire de 10 ani, înainte ca bateria să aibă o scădere la 80% din capacitate. Totuși, ca și în cazul telefoanelor, chiar și cu o baterie redusă scuterul e perfect funcțional, iar încărcarea se face la orice priză normală de perete.
Vespa Elettrica se fabrică în mai multe variante de culoare: albastru (Azzuro Elettrico), verde (Verde Boreale), galben (Giallo Lampo), crom (Cromo), negru (Nero Profondo), gri (Grigio Fumo) și costă la Motoboom 6.390 euro.