Favorite Wish List 0 Cosul meu

Ural trece motorul boxer la normele Euro 5

heading_title

Odată cu implementarea normelor Euro privind zgomotul și poluarea tot mai stringente, mulți producători au retras din producție modele pentru care transformările aduse motorului ar fi implicat costuri care nu s-ar fi justificat din punct de vedere economic. Mai mult decât atât, anumiți constructori care nu au investit în dezvoltare sunt puși în situația de a-și închide porțile definitiv. Ural este unul dintre acești producători.

Vestea care circulă acum în cercurile iubitorilor de motociclete cu ataș este că rușii au reușit să treacă motorul boxer de 750 cmc la normele Euro 5. Motorul nu e nicio noutate, datează de aproape opt decenii, fiind o copie după BMW-urile germane folosite în cel de-al Doilea Război Mondial, fiind și singurul model din oferta Ural. Inițial cu cilindreea de 650 cmc, din 2003 a fost mărită capacitatea la 750 cmc și a trecut la sistem de alimentare cu injecție electronică.

Pentru a trece la normele Euro 5 e necesar ca un motor să aibă convertoare catalitice mai mari pentru purificarea gazelor de eșapament, modificări ale admisiei, creșterea compresiei,  dar nu numai noxele trebuie să fie reduse, ci și zgomotul. Acest lucru presupune un sistem de evacuare mai fonoabsorbant, care de multe ori folosește un sistem cu clapetă intermediară. Modificările duc, de obicei, la scăderea puterii, care trebuie corectată din maparea curbelor de putere și cuplu. Se poate ca rușii să fi avut alte proceduri, cert este că puterea declarată a motorului boxer (răcit în continuare cu aer) rămâne la fel, adică scoate 40 de cai. Chiar dacă motorul a fost trecut la normele Euro 5, modernizarea nu include și montarea unui sistem ABS.