Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Triumph Tiger 800 XCa desemnat Best Middleweight Adventure Motorcycle 2018
29 Iun

Triumph Tiger 800 XCa desemnat Best Middleweight Adventure Motorcycle 2018

Publicat de: Motoboom

Triumph Tiger 800 XCa a câștigat testul comparativ realizat de jurnaliștii și piloții de teste de la Drive Mag Riders și PeMotoare.ro, în care a fost pus alături de rivalele Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT și BMW F850GS 2018.

 

Testul a constat în patru zile intense, din care primele două s-au realizat pe asfalt, pe drumuri virajate de munte, șosele naționale și autostradă, iar cea de-a doua parte s-a desfășurat în off-road. Participanții la test au simulat astfel condițiile în care se utilizează o motocicletă din categoria adventure, care trebuie să fie gata pentru orice, inclusiv pentru o călătorie în jurul lumii.

 

În prima parte a comparativului s-a impus  Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT. În ciuda faptului că a fost cea mai grea motocicletă din test (252kg, gata de drum), i-au fost apreciate cuplul motorului (are o capacitate cilindrică mai mare decât celelalte), protecția la vânt, ciclistica și – în special – cutia DCT cu transmisie automată. Punctajul obținut de Triumph Tiger 800 la aceastră probă l-a situat la mică distanță în spatele Hondei, cei care l-au testat au fost încântați de sportivitatea și de modul în care răspunde tricilindrul, care trebuie totuși să lucreze la turații mai înalte pentru a ține pasul cu bicilindrii din test. BMW F850GS, deși este echipat cu suspensie ajustabilă electronic (ESA), aceasta acționează numai asupra amortizorului central, furca neavând posibilități de reglaj, fapt care îl scoate în exterior pe virajele strânse. În plus, nici parbrizul minuscul cu care e echipată motocicleta germană nu a fost apreciat la drum lung: nu protejează de vânt sau de ploaie și crează turbulențe deranjante în cască.

 

 

BMW F850GS s-a revanșat în cea de-a doua parte a testului, atunci când a fost părăsit asfaltul și s-a trecut la drumuri forestiere cu pietre mari, noroi, urcări sau coborâri, întoarceri în spații înguste. A fost mai ușor de manevrat în aceste condiții, suspensiile îi sunt adaptate pentru aceste tipuri de suprafețe și accelerația ride-by-wire este foarte ușor de controlat, fiind ca un potențiometru. Suspensiile WP de pe Triumph Tiger 800 sunt complet reglabile, foarte rapid se pot găsi setările ce îți permit să mergi tare și în siguranță și pe denivelări. Honda Africa Twin, căutată de toți participanții la test pe asfalt, a fost dificil de manevrat în condiții grele și a revenit sarcina pilotului cu cele mai lungi picioare să o manevreze pe șleauri cu noroi.

 

La finalul testului s-a făcut media celor două etape și s-a analizat punctajul. Au fost luate în considerare toate capitolele, de la design, motor, suspensii, frâne, manevrabilitate, sisteme electronice, până la dotări și preț. Triumph Tiger 800 XCa s-a dovedit a fi cea mai echilibrată motocicletă din test și a obținut cel mai mare punctaj. Chiar dacă nu a câștigat nicio etapă, s-a descurcat onorabil atât pe asfalt cât și în off-road, fiind modelul care se apropie cel mai mult de conceptul “adventure” perfect.

 

La Motoboom, motocicleta câștigătoare Triumph Tiger 800 XCa este disponibilă la prețul de 12.300 EUR +TVA, iar Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT, se poate achiziționa la prețul de 13.400 EUR +TVA (sau 12.600 EUR +TVA - varianta fără DCT).

 

Mai jos puteți vizualiza cele două filmulețe realizate cu ocazia acestui comparativ:

 

Partea I

 

 

 

Partea a II-a