Triumph Speed Twin - primele imagini oficiale și datele tehnice
Cei de la Triumph au hotărât să reintroducă în ofertă numele de Speed Twin și au lansat acum – în decembrie – noul model din gama „modern classic”, probabil ca să știm ce să îi cerem Moșului de sărbători.
Numele de Speed Twin are o rezonanță foarte importantă în istoria firmei britanice. În 1938, într-o perioadă în care majoritatea motocicletelor aveau motoare cu un singur cilindru, Triumph a lansat primul model cu bicilindru în paralel, care la vremea respectivă a însemnat pentru piloți o adevărată revelație. În 2019, celebrând ilustrul său predecesor din prima jumătate a secolului trecut, Speed Twin are mari ambiții. La fel ca și celelalte modele din seria cu aspect clasic, numai designul fără vârstă are legătură cu trecutul; în schimb, tehnologia, performanțele și emoțiile ce le produce pilotarea sunt cât se poate de actuale. Acest roadster a fost conceput să ofere noi standarde în ceea ce privește manevrabilitatea, la asta contribuind construcția cadrului, poziția confortabilă, sistemul de frânare de la Brembo, suspensiile reglabile, modul în care bicilindrul livrează puterea sau setările sistemelor electronice.
La proiectarea lui Speed Twin 1200 nu s-a plecat de la zero, el combină elementele de custom clasic ce se regăsesc la Street Twin cu confortul, atenția la detalii și ADN-ul legendarului Bonneville T120, dar și cu puterea și cuplul motorului de pe Thruxton. Pentru că, într-adevăr, Speeed Twin preia motorul de 1200cmc cu doi cilindri în paralel, 8 supape, carcasă de magneziu, răcire cu lichid și aprindere la 270 de grade cu aceleași setări care se găsesc și la Thruxton. Adică scoate 96 de cai putere la 6,750rpm și are un cuplu de 112Nm la 4,950rpm (cuplul e cu 40% mai mare decât la Street Twin), e conectat la o cutie de viteze cu 6 trepte și ambreiaj cu alunecare controlată.
Noul roadster se diferențiază de la distanță de Street Twin și prin cele două discuri de frână de pe față (au 320mm) mușcate de etriere Brembo cu patru pistonașe. Pe spate e un singur disc de frână de la Nissin cu diametrul de 220mm și etrier cu două pistonașe.
Jantele din aliaj ușor sunt încălțate cu pneuri sportive Pirelli Rosso Corsa 3, iar atât ABS-ul cât și sistemul de control al tracțiunii sunt decuplabile foarte ușor printr-un buton dedicat aflat lângă manșonul stâng.
Britanicii au avut grijă și de sunetul sportiv, distinct și incisiv, așa că Speed Twin are două „megafoane” vopsite în negru pe post de evacuare . Tot două, ca să fie stereo și să se păstreze formele proporționate și simetria sunt și amortizoarele posterioare a căror preîncărcare se poate regla. Ele au au o cursă de 120mm, atât cât are cursa și suspensia de față.
Pe bord sunt două cadrane clasice, dar cu afișaj LCD pe care găsim informații exhaustive.
Șaua se găsește la o înălțime de 807mm, cântărește 196kg (la gol) și are un rezervor de 14,5 litri.
Informațiile referitoare la preț urmează să fie comunicate în luna ianuarie.