Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Triumph Rocket 3 2020 – motocicleta cu cel mai mare motor și cel mai mare cuplu e acum la Motoboom
18 Feb

Triumph Rocket 3 2020 – motocicleta cu cel mai mare motor și cel mai mare cuplu e acum la Motoboom

Publicat de: Motoboom

În 2004, atunci când cei de la Triumph au lansat prima generație Rocket III cu motorul de 2.294 și trei cilindri, aceea era motocicleta cu cel mai mare motor de serie aflată în producție. Anul acesta, odată cu lansarea noului model Rocket 3, britanicii au ridicat încă o dată ștacheta și au în catalog modelul cu cel mai mare motor și cel mai mare cuplu prezent pe o motocicletă de serie. De ce s-a ajuns la așa ceva? Stuart Wood, inginerul șef de la Triumph, a explicat în momentul lansării modelului: “Publicul a cerut-o. Voi ați vrut mai mult.”


Într-adevăr, noul Rocket 3 are acum cilindreea mărită la 2.458 cmc, însă e mai ușor decât precedenta serie cu 40 de kg și e dotat cu toate sistemele electronice moderne, de la ABS și TC optimizate pentru viraje, la bord TFT cu conectivitate, moduri de pilotaj, control pentru plecarea din rampă, controlul vitezei de croazieră sau pornire fără cheie. Se fabrică în două versiuni, Rocket 3 R – roadster musculos cu un cuplu incredibil – și Rocket 3 GT, un confortabil și performant power cruiser cu prestanță.


S-a păstrat aceeași configurație a motorului cu trei cilindri în linie. Acesta e amplasat longitudinal, arborele cotit și cardanul se mișcă în direcții opuse, pentru a minimiza reacțiile de transmitere a cuplului. Capacitatea sa a crescut pentru că s-a mărit alezajul cilindrilor, produce un cuplu de 221 Nm și o putere de 167 de cai. Cu toate că motorul are cilindreea mărită, acesta e mai ușor și mai compact, emite mai puține noxe și are un interval de service mărit la 16.000 km.


Un asemenea motor ar fi însemnat acum câțiva ani o acționare greoaie a levierului de ambreiaj, însă Triumph a conceput un nou tip de ambreiaj hidraulic cu asistență a cuplului, care face o plăcere trecerea prin cele șase trepte ale cutiei de viteze. Opțional, motocicleta se poate echipa și cu sistemul Triumph care permite schimbarea treptelor în urcare și pe retrogradare fără acționarea ambreiajului. Există patru moduri de pilotaj, vechiul cadru din oțel a fost schimbat cu unul din aliaj care acționează ca o coloană vertebrală și asigură rigiditatea ansamblului, de asemenea cele două amortizoare posterioare (în stilul cruiserelor americane) au fost înlocuite cu un monoamortizor Showa reglabil cu rezervor care pune în evidență bascula monobraț.


Frânele monobloc sunt de la Brembo cu ABS pentru viraje dezvoltat de Continental, pneurile Avon Cobra au impresionantele dimensiuni de 150/80-17 pe față și 240/50-16 pentru spate, manșoanele încălzite sunt standard pe GT. Componentele precum ghidonul, șaua, deflectorul de pe faruri sau scărițele, sunt compatibile pentru ambele versiuni, în plus există peste 50 de accesorii în catalogul Triumph pentru Rocket 3, de la genți laterale de 20 de litri, la geantă de rezervor sau parbriz mai înalt.


Triumph Rocket 3 GT este acum pe stoc la Motoboom și poate fi cumpărat cu 23.000 euro, iar Rocket 3 R costă 22.000 euro.