Triumph a lansat noul Trident – preț, disponibilitate și date tehnice
După câteva filmulețe teaser și imagini cu prototipul Trident, iată că astăzi, britanicii de la Triumph au lansat oficial noul roadster de clasă medie. Poate fi comandat la Motoboom la un preț de 8.190 euro, livrările vor începe în luna februarie a anului viitor și are specificații tehnice interesante.
Trebuie spus de la început că Trident nu este un Street Triple S cu un design modificat. Chiar dacă cilindreea de 660 cmc e similară cu versiunea Street Triple dedicată celor care au permis categoria A2, motorul cu trei cilindri este altul: cursa și alezajul sunt diferite, la fel și restul componentelor (pistoane, biele, cilindri, altă carcasă, ambreiaj, admisie, ș.a.m.d.). Mai exact, sunt 67 de piese schimbate în acest motor și inginerii de la Triumph au declarat că rezultatul acestor modificări este o combinație magică ce produce 90% din cuplu între 3,600 rpm și 9,750 rpm.
Motorul e conectat la o cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj cu alunecare controlată, opțional fiind disponibil și un sistem quickshifter. Intervalul de service al acestui motor este la 16.000 km și în prezentarea din momentul lansării s-a spus că timp de trei ani Trident necesită numai 8,3 ore timp de stat în service, spre deosebire de 11 sau 15,8 ore, cât trebuie să stea în service pentru schimburi modelele concurente.
Ciclistica se bazează pe un cadrul perimetral cu țevi de oțel care nu se aseamănă cu niciun alt cadru de pe modelele actuale Triumph, furcă inversată Showa cu jambe de 41 mm și funcții separate (SFF), monoamortizor Showa RSU cu reglarea încărcării, pe roata din față sunt etriere Nissin cu două pistonașe și discuri flotante cu diametrul de 310 mm, pe spate un etrier Nissin cu un singur pistonaș și disc cu diametrul de 255 mm. S-a dorit o poziție de pilotaj angajantă, cu o ergonomie ideală și o manevrabilitate incitantă.
Triumph Trident are două moduri de pilotaj (Rain și Road), sistem standard ABS pe două canale (setat pentru intervenție la unghiul de înclinare, ca să acționeze ca un ABS pentru viraje), bordul hibrid cu ecran TFT are turometrul cu LCD și vitezometrul în partea superioară. Controlul tracțiunii acționează diferit în funcție de modul de pilotaj (la fel ca și răspunsul accelerației), dar poate fi și dezactivat. Toate luminile sunt cu LED, de la far până la semnalizatoare și lampa posterioară.
Pentru Trident, Triumph va oferi multiple accesorii opționale, pentru personalizare sau creșterea performanțelor, de la modul pentru conectivitate Bluetooth, la sistem de evacuare sau quickshifter. Se va fabrica în următoarele combinații de culori: gri cu roșu, alb și negru.
Triumph Trident 2021:
- Motor: 660 cmc, trei cilindri
- Putere: 81 cp la 10.250 rpm
- Înălțime șa: 805 mm
- Masă la plin: 189 kg
- Rezervor: 14 litri
- Preț: 8.190 Euro