
Suzuki Recursion pregatita pentru productie
Se pare ca momentul debutului noii motociclete Suzuki Recursion se apropie cu pasi repezi. Despre acest proiect al japonezilor s-a vorbit mult in ultima perioada, avand in vedere ca cei de la Suzuki au prezentat pentru prima data acest concept in cadrul salonului moto de la Tokyo din toamna anului 2013.
Apoi, la inceputul acestui an, o publicatie din Japonia sustinea ca cei de la Suzuki vor baga in productie conceptul Recursion, desi constructorul nu confirmase aceasta informatie. Pentru cei care nu stiu inca, Suzuki Recursion este un concept (deocamdata) de motocicleta propulsata de un motor de clasa medie supra-alimentat.
Zvonurile despre intrarea in productie a noii motociclete turbo de clasa medie par sa se adevereasca, dupa ce japonezii de la Suzuki au inregistrat zilele trecute la OSIM denumirea „Recursion”, precum si schitele de productie, atat pentru piata din America cat si in Europa.
Acest proiect a plecat de la ideea construirii unei motociclete de clasa medie si extrem de agila, insa cu o putere destul de mare oferita de motorul turbo. Astfel, noua motocicleta Suzuki ar putea fi propulsata de un motor cu doi cilindri supra-alimentat, cu o capacitate de 588 cc, care dezvolta o putere in jurul valorii de 100 cp si un cuplu maxim de 100 Nm la 4.500 rpm.
Puterea de care beneficiaza Suzuki Recursion se apropie de cea a super-sportivelor cu motoare in patru cilindri, insa cu avantajele economice ale unui motor de clasa medie cu un consum redus de combustibil. Se pare ca tendinta catre motoare supra-alimentate, foarte in voga in lumea auto, incepe sa prinda contur si in domeniul vehiculelor motorizate pe doua roti.
Astfel, cei de la Suzuki le urmeaza exemplul rivalilor de la Kawasaki care au lansat deja primele motociclete de pe piata propulsate de motoare supra-alimentate. Este vorba despre modelele Kawasaki Ninja H2 si Ninja H2R, care au facut deja senzatie in lumea moto datorita puterii acestora si a design-ului futuristic.
Daca ar fi sa ne luam dupa conceptul prezentat in 2013, Suzuki Recursion va beneficia de un design in stilul “neo cafe racer”, asemanator cu vechiul model Suzuki Katana, esapament underslung, furca inversata pe fata si bascula mono-brat pe spate.