Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Suzuki Hayabusa 2021 – primele imagini și informații oficiale
05 Feb

Suzuki Hayabusa 2021 – primele imagini și informații oficiale

Publicat de: Motoboom



Hayabusa revine anul acesta în oferta de la Suzuki cu un motor nou și sisteme electronice moderne: 190 de cai putere, cuplu de 155 Nm, viteza maximă limitată la 299 km/h.

În ultimele săptămâni, Suzuki a creat entuziasm în rândul fanilor vitezelor extreme odată cu știrea că o nouă generație Hayabusa va fi lansată. Ei bine, astăzi, în cadrul unui salon virtual, „șoimul japonez” a fost prezentat oficial.

Motor nou

Motorul este cu totul și cu totul nou. Are patru cilindri, capacitatea de 1340 cmc (alezaj 81 mm x cursă 65 mm), aprinderea e decalată la 180 de grade, compresie 12,5:1, îndeplinește normele Euro 5, e mai slab cu 5 cai față de versiunea precedentă, (190 c.p. la 9.700 rpm, 155 Nm la 7.000 rpm). Cei care așteptau un motor mai mare, supraalimentat sau cu distribuție variabilă a supapelor, vor fi puțin dezamăgiți, dar se pare că inginerii de la Suzuki au ales fiabilitatea și optimizarea curbei de cuplu: acesta motor răspunde extraordinar între 3.000 și 6.000 rpm, încât trebuie să te ții bine pe el să nu plece de sub tine.

Din cele 1000 de piese câte sunt în motor, cei de la Suzuki susțin că 550 sunt noi, cele mai importante fiind arborele cotit, pistoane mai ușoare, biele, cilindri, arcuri de supape mai puternice, airbox mai mare cu 1,2 litri, nouă injecție mai eficientă ce reduce consumul la 5,7 l/100 km. Cu rezervorul de 20 de litri, Busa are o autonomie de peste 300 km.

Sunet incitant

La conceperea sistemului de evacuare s-a luat în calcul ca acesta să sune puternic, deosebit. E mai ușor cu 2 kg, conține trei convertoare catalitice, atenuează frecvențele înalte și le subliniază pe cele profunde. Pilotul trebuie să simtă acest motor cu toate simțurile, inclusiv cu cel auditiv.

Pachet electronic modern

Suzuki oferă noii Hayabusa mai multă tehnologie sub forma unui pachet electronic complet bazat pe Unitatea de Măsurare a Inerției pe șase axe de la Bosch ce combină senzori de accelerare și giroscopici. Unghiul de înclinare se observă pe noul afișaj central TFT situat între cadranele analogice, SIRS (Suzuki Intelligent Ride System) include trei moduri de pilotaj preconfigurate (A,B, C) și trei ce se pot personaliza (U1, U2, U3) cu TC pe 10 trepte, trei hărți diferite pentru răspunsul accelerației, două moduri de reacție a quickshifterului, ABS optimizat pentru viraje, frână de motor reglabilă pe trei niveluri, anti-wheelie pe 10 trepte. 

Există, de asemenea, un control de lansare reglabil pe 3 căi, care mărește și menține viteza de pornire la 4.000, 6.000 sau 8.000 de tururi, un limitator al vitezei care se poate seta, controlul vitezei de croazieră, sistem care avertizează pe cei din spate atunci când se frânează brusc prin aprinderea rapidă și intermitentă a semnalizatoarelor (pentru prima dată pe o motocicletă Suzuki), Slope Dependent Control System și Hill Hold Control System pentru pante/rampe, Easy-Start și Low RPM (utile la pornire și la plecările de pe loc). 

Cadru modificat

Inginerii de la Suzuki au fost preocupați de o mai mare stabilitate, o manevrabilitate mai ușoară, o mai bună aerodinamică, protecție la vânt sporită și o transmisie mai mare a forței de frânare. A rezultat un cadru inferior cu 700 de grame mai ușor decât cel vechi, distribuția maselor e de 50/50, suspensiile de la Kayaba sunt complet reglabile.  Și sistemul de frânare este nou, cu două etriere Stylema de la Brembo și discuri de 320 mm (+ 10 milimetri). Anvelopele standard care asigură aderența pentru noile jante turnate sunt Bridgestone S22 Hypersport. Din păcate, nu s-a schimbat nimic în ceea ce privește masa totală a motocicletei, care e tot de 264 kg, cu plinurile făcute.

Bord interesant

În ciuda tuturor tehnologiilor avansate, pe bord rămân cadranele analog pentru vitezometru și turometru, între ele fiind amplasat un TFT cu computerul de bord, meniul, indicatorul treptei de viteze, modul de pilotaj și indicatoarele unghiurilor de înclinare. Semighidoanele sunt cu 12 milimetri mai aproape de pilot.

Design nou

Noul carenaj dorește să păstreze liniile consacrate, caracterul care te face să recunoști Busa de la distanță, are o parte frontală în linia de design de la GSX-R 1000, cu colțuri ascuțite, far cu LED flancat de lumini de poziție și semnalizatoare integrate. În prezentare nu întâlnim inițialele DRL, adică lumină cu LED pentru timpul zilei, dar e clar că semnalizatoarele îndeplinesc și această funcție. Lampa posterioară a fost și ea redesenată, sunt două unități late care se unesc în zona codiței.

Culori și disponibilitate 

Suzuki Hayabusa se poate comanda la Motoboom la un preț ce urmează a fi comunicat. Va fi disponibilă în trei variante de culoare: negru cu auriu (Glass Sparkel Black / Candy Burnt Gold), alb cu roșu (Metallic Matte Sword Silver / Candy Daring Red) și alb perlat (Pearl Brilliant White / Metallic Matte Stellar). Suzuki oferă deja pentru Hayabusa peste 20 de accesorii, de la evacuare Akrapovic, leviere personalizate sau parbriz pentru turism, până la geantă de bagaje pentru rezervor.


Sursa și detalii suplimentare: Suzuki