
Suzuki GSX-RR MotoGP 2016
Prima cursa a sezonului 2016 din cadrul Campionatului Mondial de Motociclism Viteza se apropie iar pregatirile sunt in toi. In aceste zile, pe circuitul de la Sepang, se desfasoara primele teste oficiale din acest an iar cei de la Suzuki au venit cu noua motocicleta de concurs in MotoGP, Suzuki GSX-RR 2016. Daca in ceea ce priveste aspectul vizual, versiunea 2016 nu difera foarte mult de modelul precedent, se pare ca pe partea tehnica lucrurile s-au schimbat putin.
Astfel, se pot observa cateva schimbari subtile in ceea ce priveste cadrul twin-spar din aluminiu care este complet acum pe ambele parti. De asemenea, au fost schimbate conductele de aer si carenajele laterale, probabil pentru o racire mai eficienta a motorului, fiind inlocuit si sistemul de evacuare. Cea mai importanta noutate pentru modelul Suzuki GSX-RR 2016 putem spune ca este cutia de viteza full seamless.
Folosita pana in prezent cu mare succes si de alte echipe in MotoGP, cutia "seamless" reduce in mod considerabil timpii de schimbare a treptelor. Practic, se cupleaza viteza imediat urmatoare inainte ca cea folosita sa fie decuplata, tehnologie care, evident, nu a fost explicata pe larg de catre producatori. Cel mai important avantaj este acela ca motocicleta ramane stabila la schimbarea treptelor la viteze inalte si, in special, pe viraje.
In alta ordine de idei, clasamentul testelor MotoGP de la Sepang din aceasta perioada s-a modificat radical on cea de-a doua zi. Dupa ce Yamaha a dominat luni, cu Jorge Lorenzo si cu Valentino Rossi, azi, constructorul Ducati si-a plasat cei doi piloti in top 3. Cel mai bun rezultat a fost obtinut de italianul Danilo Petrucci, pe un prototip al echipei private Pramac Racing. In urma sa, a incheiat campionul mondial Jorge Lorenzo.
Podiumul a fost completat de catre Hector Barbera, cu o motocicleta Ducati veche de doi ani. Valentino Rossi, invingator de 7 ori pe traseul malaezian, a fost cronometrat doar cu al 6-lea rezultat. Casey Stoner, revenit intr-o sesiune oficiala MotoGP dupa trei ani de absenta, a fost al 9-lea.
Specificatii tehnice Suzuki GSX-RR 2016:
Dimensiuni (LxlxH): 2096 x 720 x 1140 mm
Ampatament: 1457 mm
Motor: 4 cilindri in linie, 4 valve, DOHC, racit cu apa
Capacitate: 1000 cmc
Putere: peste 230 cp
Viteza maxima: peste 330 km/h
Cutie viteze: 6 trepte
Cadru: twin-spar aluminiu
Anvelope: 17 inch
Suspensie fata: furca inversata Ohlins
Suspensie spate: Ohlins
Frana fata: disc carbon, Brembo
Frana spate: disc otel, Brembo