Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Review: Kawasaki Z900 ABS 2017
20 Mar

Review: Kawasaki Z900 ABS 2017

Publicat de: Motoboom

Z900 este un model care a scris istorie nu numai pentru Kawasaki, ci și pentru întreaga lume a motocicletelor. În 1972 era lansat Z1, cu motor de 903cmc, fiind la acea dată cel mai puternic model japonez cu patru cilindri în patru timpi din lume. Și-a început imediat activitatea câștigând curse și stabilind recorduri, până când a fost înlocuit de mai marele Z1000 în 1976. Un alt motor cu cilindreea puțin sub un litru a cunoscut și faimosul GPZ900R, prima motocicletă de stradă care în varianta de serie depășea 240km/h, după care seria Z de la Kawasaki a mers pe ideea unei capacități cilindrice mai mari.

 


Acum, la vârsta înțelepciunii, această serie merge în direcția opusă. A fost introdus Z125, Z650 și e timpul să facem cunoștință în 2017 și cu noul Z900, care are misiunea de a-l înlocui pe Z800 - unul din cele mai populare naked-uri.

 


Deși are o capacitate cilindrică mai mare decât modelul pe care îl înlocuiește, Z900 e mai ușor, meritul revenind noului cadru de oțel trellis și arhitecturii proaspătului motor de 948cmc.  Ghidonul mai lat oferă o bună manevrabilitate și stabilitate, șaua e cu 3cm mai joasă , având acum o înălțime de 795cm. Poziția de condus e la fel ca în cazul altor motociclete naked moderne, cu trunchiul puțin aplecat pentru un condus agresiv, dar nu atât de mult încât să îți solicite încheieturile pe distanțe mai lungi.

 


Ambreiajul cu patinare controlată beneficiază și de funcția “assist”, adică la plecările de pe loc nu vei simți niciun șoc în transmisie, totul se întâmplă progresiv. E o funcție utilă în special atunci când folosești motocicleta mult în oraș și trebuie să pleci de la semafor.

 


Motorului îi plac foarte mult turațiile înalte, zonă în care ajunge imediat. Cei de la Kawasaki au fost atenți nu numai să ofere performanțe noului Z900, ci și ca acesta să transmită senzații prin sunet și apariție. Propriu departament de Sound Research a desenat forma airbox-ului, galeriile de admisie a aerului având un dublu rol: să genereze sunet și să crească performanța motorului. Arborele cotit din aliaje ușoare contribuie la caracterul jucăuș al motorului, pilotul fiind încurajat să rămână peste 5.000rpm. De fapt, adevărata putere vine de la 6.000rpm, iar limitatorul intră la 11.000rpm.

 


Pe un drum de munte virajat, Z900 își arată clasa. Cadrul trellis de oțel se completează perfect cu motorul ce răspunde într-un mod delicat și care nu ține morțiș să își arate mușchii. Într-un astfel de mediu, motocicleta poate fi condusă numai din accelerație, cuplul ajustând viteza în funcție de preferințe. Te vei bucura de ecoul sunetului motorului și vei trăi adrenalina pe care motoarele de un litru cu patru cilindri în line o transmit.  Z900 ia ce e mai bun atât de la Z800, cât și de la Z1000, rezultând un model puternic, manevrabil și stabil.

 


Furca inversată cu jambe de 41mm este de la Kayaba, la fel și amortizorul central. Ambele se pot regla pe încărcare și revenire, nu și pe comprimare, Kawasaki declarând că arcurile suspensiei sunt setate standard pentru ca un pilot de 80kg să poată călători confortabil, dar și să atace agresiv virajele.

 


Kawasaki Z900 este o motocicletă pentru puriști: în afară de ABS nu vei găsi pe ea alte electronice gen accelerație ride-by-wire sau moduri de pilotaj. Sistemul antiblocaj acționează două discuri de frână dantelate de 300mm cu patru pistonașe pe față și un singur disc de 250mm pe spate.

 


Noul model oferă sincer puterea clasei de un litru, fără a face pe sofisticata, având totodată stil și confort suficient pentru a petrece o zi întreagă în șa.


Oferit la un preț de 8.690€, Kawasaki Z900 nu e departe ca preț de predecesorul Z800, însă e o motocicletă ce oferă mult mai mult. Este un amestec ideal între accesibilitate, performanță, putere, confort și distracție, totul împachetat într-o formă musculoasă și unică ce atrage privirile.