Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Review Suzuki V-Strom 1000 - 2014
16 Iun

Review Suzuki V-Strom 1000 - 2014

Publicat de: Motoboom

Dupa o pauza destul de lunga, aproximativ 6 ani, constructorul japonez Suzuki lanseaza o noua generatie a modelului adventure-touring DL1000 V-Strom. Japonezii au readus motorul de 1000cc pe o motocicleta adventure datorita dezvoltarii acestui segment de piata din ultimii ani, concurenta celor de la Suzuki avand deja in oferta modele noi din aceasta categorie: Triumph Tiger Explorer, BMW R1200GS, Ducati Multistrada, Aprilia Caponord, Kawasaki Versys 1000, Honda Crosstourer sau Yamaha Super Tenere.


Spre deosebire de versiunea precedenta, noul Suzuki V-Strom 1000 este o motocicleta schimbata aproape complet. Modelul 2014 este o motocicleta care imbina foarte bine caracterul practic al unui crossover cu confortul unui tourer. Dispune de cea mai noua tehnologie Suzuki, fiind o motocicleta versatila, pregatita pentru aventura, puternica, fiabila si foarte usor manevrabila.

 


Noul V-Strom de 1000cc mosteneste toate calitatile fratiorului sau mai mic de 650cc (una dintre cele mai bine vandute motociclete), insa vine cu un motor mai mare si mai puternic, capabil sa parcurga cele mai dificile terenuri. Este o motocicleta cu un design modern, potrivita pentru orice fel de drum, atat pentru soselele asfaltate cat si pentru traseele off-road.


Versiunea 2014 este propulsata de un motor V-Twin, racit cu lichid, in patru timpi cu 2 cilindri in V. Avand o capacitate cilindrica de 1037 cc, acesta dezvolta o putere de 99 cp la o turatie de 8.000 rpm si un cuplu maxim de 103 Nm la 4.000 rpm. Noul motor este mult mai eficient, acesta fiind echipat cu sistemul de injectie controlabil electronic SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve).


In fiecare galerie a injectoarelor sunt amplasate doua clapete: o clapeta principala, controlata direct de pilot prin maneta de acceleratie si una secundara, controlata de sistemul electronic in functie de turatia motorului, treapta de viteza si pozitia clapetei principale. Rolul clapetei secundare este acela de reglare a cantitatii si vitezei aerului admis, imbunatatind eficienta arderii. Sistemul SDTV previne accelerarile bruste si asigura o crestere a cuplului dezvoltat la turatii medii si joase.

 


Sistemul de transmisie este asigurat de o cutie de viteze manuala cu 6 trepte, in timp ce transmisia finala este pe lant. De asemenea, noul V-Strom 1000 dispune si de sistemul SCAS (Suzuki Clutch Assist System) dezvoltat de constructorul japonez. Datorita acestui sistem, retrogradarile intre treptele de viteze se realizeaza mult mai fin, fiind mai usor controlabile. In timpul decelerarilor bruste, cu retrogradari intre trepte, cand diferenta de turatie si cuplu ar duce la patinarea rotii spate, sistemul SCAS reduce presiunea lamelor ambreiajului, permitand o patinare controlata.


In ceea ce priveste sistemul de suspensii al noului Suzuki V-Strom 1000, acesta dispune pe fata de o furca telescopica inversata KYB de 43 mm cu arc si amortizare pe ulei, in timp ce pe spate suspensia este asigurata de o bascula cu monoamortizor reglabil, de asemenea, cu arc si amortizare pe ulei.


Pentru a opri in conditii de maxima siguranta, Suzuki a echipat noul V-Strom cu frane de la Tokico si sistem ABS, avand pe fata 2 discuri flotante cu diametrul de 310 mm actionate de etriere monobloc cu 4 pistoane, iar pe spate un disc de 260 mm actionat de un etrier cu un piston.

 


Sasiul noului model Suzuki DL1000 a fost reproiectat, comportandu-se mult mai bine pe orice tip de drum. Noul cadru este mai rigid, imbunatatind stabilitatea si manevrabilitatea motocicletei. Datorita micsorarii rezervorului si reproiectarii sasiului, greutatea motocicletei a fost redusa 13% fata de modelul anterior, cantarind 228 kg.


Japonezii au umblat putin si la design-ul motocicletei, readucand in lumina reflectoarelor faimosul “cioc”, folosit pentru prima data pe modelul DR750S Big, lansat in 1988. Noul V-Strom 1000 vine echipat cu jante din aluminiu cu 10 spite, de 19 inch pe fata si de 17 inch pe spate, avand anvelope Bridgestone.


O alta noutate pentru 2014 este reprezentata de parbrizul reglabil. Forma si design-ul parbrizului au fost gandite dupa mai multe teste efectuate de constructor, pentru a oferi cele mai bune conditii de vizibilitate si protectie. Acesta ofera rider-ului posibilitatea ajustarii in 9 pozitii diferite.


Cu siguranta cea mai importanta echipare a noului Suzuki V-Strom 1000 este controlul tractiunii STCS (Suzuki Traction Control System) cu 3 moduri selectabile de condus. Acest sistem monitorizeaza viteza rotilor, pozitia clapetei de acceleratie, a arborelui cotit si treapta de viteza cuplata, reducand rapid puterea motorului prin interventii asupra aprinderii si admisiei de aer in cazul depistarii patinarii rotilor. Aceste interventii se produc fin, fara socuri, permitand pilotului deschiderea acceleratiei pe suprafete cu aderenta scazuta.

 


Sistemul de control al tractiunii STCS ii ofera pilotului posibilitatea alegerii a trei moduri diferite de condus: Mode 1, Mode 2 sau Off. Primul mod este pentru un condus sportiv, in conditii de aderenta buna, iar cel de-al doilea este putin mai sensibil, permitand electronicelor sa intervina la cea mai mica tendinta de derapaj. Totodata, sistemul de control al tractiunii poate fi dezactivat complet.


In privinta instrumentelor de afisaj, Suzuki DL1000 V-Strom este prevazut cu un bord multi-functional cu afisaj LCD si LED, avand luminozitatea reglabila. Acesta include un vitezometru, odometru, trip computer, indicator treapta viteza, indicator temperatura, indicator consum mediu si instant de combustibil, indicator mod al sistemului de tractiune, ceas, indicator autonomie, etc.

 


De asemenea, cei de la Suzuki ofera o multime de accesorii optionale pentru a sporii confortul si performantele motocicletei. Astfel, pentru marirea confortului exista sa mai inalta si mansoane incalzite, pentru optimizarea look-ului si protectie sunt disponibile scutul si protectia pentru lant, iar pentru marirea vizibilitatii exista farurile suplimentare pentru ceata si semnalizatoarele cu LED.


In functie de piata, noul V-Strom 1000 este disponibil in mai multe versiuni: V-Strom 1000 ABS, V-Strom 1000 ABS Adventure, V-Strom 1000 ABS Tourer, V-Strom 1000 ABS Voyager, fiecare model avand in echiparea sa cateva accesorii in plus.

 


Istoria modelelor Suzuki V-Strom este foarte bogata, primul model fiind lans
at pe piata de mai bine de 10 ani. De atunci si pana in prezent au fost produse mai multe generatii a acestui model, atat cu motoare de 650cc cat si cu motoare de 1000cc. Noul Suzuki V-Strom 1000 este puternic, fiabil, usor manevrabil, perfect pentru serpentine sau excursii lungi, pentru iesiri de weekend sau cucerirea teritoriilor noi, cu mult spatiu pentru bagaje si tehnologie moderna, fiind tourer-ul perfect pentru orice conditii.


Specificatii tehnice:


Marca: Suzuki
Model: DL1000 V-Strom
Motor: 2 cilindri in V, 4 timpi, DOHC
Alezaj x Cursa: 100.0 x 66.0 mm
Racire: cu lichid
Capacitate: 1037 cmc
Raport Compresie: 11.3:1
Putere: 99 CP la 8.000 rpm
Cuplu: 103 Nm la 4.000 rpm
Cutie de viteze: 6 trepte
Pornire: electrica
Transmisie: pe lant
Dimensiuni: 2285 x 865 x 1410 mm
Ampatament: 1555 mm
Garda la Sol: 165 mm
Greutate: 228 kg
Anvelope fata: 110/80R19M/C 59V
Anvelope spate: 150/70R17M/C 69V
Frana fata: 2 discuri de 310 mm, etriere cu 4 pistoane
Frana spate: 1 disc de 260 mm, etrier cu 1 piston
Suspensie fata: furca telescopica inversata de 43 mm
Suspensie spate: monoamortizor (bascula), reglabil
Rezervor: 20 Litri
Capacitate ulei: 3.5 Litri
An: 2014
Inmatriculabil: DA


Mai jos puteti vedea cateva filmulete cu noul Suzuki V-Strom 1000: