Review – Skijet Kawasaki 310LX 2017: muzica si putere
Kawasaki 310 LX este cunoscut pasionaților ca fiind cel mai puternic skijet de pe piață. Sunetul motorului său de 1500cmc în patru cilindri cu supraalimentare transmite fiori de plăcere la fiecare accelerație. Pe lângă acest sunet, modelul anului 2017 vine echipat și cu un sistem audio performant. Denumit Dubbed Jetsound, acesta nu este un accesoriu atașat forțat, ci se integrează perfect în linia generală a skijetului. O pereche de boxe cromate cu puterea de 60 watts rezistente la apă sunt încastrate în carenaj chiar sub oglinzile retrovizoare, în timp ce unitatea de comandă e amplasată în mijlocul ghidonului. Amplificatorul cu o putere de 40 watts este ascuns privirii și își are locul chiar sub coloana de direcție.
Poți pune muzică de pe ce suport dorești, indiferent că e vorba de un iPod, propriul telefon sau un stick cu memorie. Dacă folosești telefonul, acesta poate fi depozitat în compartimentul pentru mănuși, care este de fapt un torpedo impermeabil, iar în cazul stickului cu memorie Kawasaki a prevăzut un cilindru ce îl acoperă și îl ține ferit de apă.
Folosit în mers, sistemul audio face față fără probleme și acoperă sunetul motorului atât timp cât nu se merge cu viteză maximă și nu sunt valuri mari. Kawasaki îi sfătuiește pe cei care vor să asculte muzica în căști să o facă la un volum care le permite să audă zgomotele din jurul lor.
Cum inițialele LX de la acest Kawasaki ne spun că e vorba de un produs de lux, confortul e unul dintre domeniile unde găsim cele mai bune componente. Ghidonul se poate regla în cinci poziții diferite, șaua este capitonată generos, cu locuri modelate pentru fiecare membru, unghiul și sprijinul lombare fiind reglabile. Kawasaki spune că este pentru prima dată în acest domeniu când se folosește un material rezistent la căldură. Cei care s-au urcat vreodată pe șaua unui skijet ce a stat în soare câteva ore vor fi foarte încântați de acest nou material. La fel de mult vor aprecia lăcașul pentru GPS de pe bord cei care preferă turele lungi în locuri mai puțin cunoscute.
Tot pentru turele lungi sau pentru anumite zone în care viteza e limitată e foarte util pilotul automat (cruise control). Setezi viteza dorită și nu mai ai grija accelerației, doar a ghidonului. Atunci se vede și eficiența modului ECO cu care este prevăzut Kawasaki Ultra 310LX.
Spațiul pentru depozitare este mai mult decât generos: 211 litri sunt oferiți. Și nici rezervorul nu se lasă mai prejos: primește 78 litri de combustibil, suficienți pentru o autonomie considerabilă.
Teoretic, viteza este limitată la 110km/h, pentru că motorul supraalimentat de 1500cmc este foarte capabil. Scoate 300 de cai putere și are un cuplu de 277Nm la 6.000rpm. Kawasaki declară că acesta este cel mai puternic motor care se găsește pe skijeturile de serie prezente pe piață. Supraalimentatorul este produs de Eaton Twin Vortices și împreună cu intercoolerul generos asigură un răspuns rapid al accelerației, de la ralanti până la vitezele de vârf. Curba dintre panoul de fund și orizontală, așa numitul „deadrise”, este de 22,5 grade, unghi ce taie apa indiferent de situații și a făcut ca și comportamentul lui Ultra 310LX să devină legendar, așa cum este și motorul. Nu este de mirare că acest model e preferat atât cei care navighează pe malurile oceanului, dar și pe ape calme.
Prețul pentru această bijuterie apreciată și de fanii muzicii reflectă performanțele și dotările cu care e echipat. Kawasaki Ultra LX310 costă la MotoBoom 19.190 euro (preț cu TVA inclus).
Un jetski este ambarcatiune personala (Personal Watercraft - PWC), recreationala pe care pilotul sta asezat sau in picioare.