
Review: Polaris Sportsman 570
Să gândești înțelept din punct de vedere economic înseamnă să beneficiezi de tehnologia, designul, echipamentele și accesoriile testate pentru cât mai multe modele posibile. În lumea ATV-urilor probabil că nu există un alt constructor care să pună mai mult accent pe acest aspect decât o fac cei de la Polaris. Așa că, dacă deții deja un ATV sau un Side by Side de la această firmă sunt foarte multe șanse ca anumite părți să se potrivească și pe alte modele, în special când e vorba despre accesorii. Dacă te uiți cu atenție la Sportsman 570 vei vedea că nici el nu face excepție de la această “regulă”.
Motorul 570 ProStar este cu siguranță unul din cele mai bune produse vreodată de Polaris. Este puternic, destul
de compact și a demonstrat că poate să tragă foarte bine pe seriile RZR și Ranger. După aceste Side by Side, e timpul și pentru ATV-uri. Sportsman a devenit deja un nume legendar pentru evoluția Polaris și nu este un secret că el e cel care a ridicat divizia off-road. Mai mult decât atât, Sportsman a influențat și evoluția modelelor altor producători, dacă la început transmisia CVT a fost privită circumspect, piloții au îndrăgit lejeritatea condusului și în prezent majoritatea ATV-urilor utilitare sunt echipate cu transmisie CVT.
Inițial ideea de a instala performantul motor ProStar 570 pe un cadru Sportsman părea minunată, în practică lucrurile nu au fost chiar simple. Pentru a potrivi un motor pe un cadru conceput altfel a fost nevoie de mai multe modificări. Și ca provocarea să fie mai mare, Polaris folosește în prezent două cadre diferite pentru noile modele Sportsman 570. Există, pe de-o parte Sportsman 570 ce se bazează pe platforma tradițională și Sportsman 570 SP care folosește pe față nouă platformă cu dublu-braț. Ambele versiuni au pe spate suspensii independente, dar la SP au fost făcute modificări substanțiale pentru instalarea diferențialului și a transmisiei CVT.
Sportsman 570 SP este catalogat de Polaris unul dintre modelele Premium, asta înseamnă că beneficiezi de un pachet extrem de confortabil și ușor de pilotat. Sigur că și puterea este folositoare, dar și confortul este la mare preț în off-road, ambele modele Sportsman excelând la acest capitol. Primul lucru pe care îl remarci la noile Sportsman 570 și 570 SP este alura îngustă și sportivă. Și în mers, te simți mai mult ca pe un ATV sportiv decât pe unul utilitar cu tracțiune integrală. Ghidonul are poziție și mărime ideale, șaua îngustă oferă spațiu suficient de susținere, aripile supradimensionate te feresc de împroșcarea cu apă sau noroi. Finisajul metalic al părții inferioare e mai durabil și rezistent la zgârieturi decât plasticul standard.
Unul din lucrurile cele mai apreciate la modelele Sportsman este imensul spațiu de depozitare amplasat deasupra aripilor frontale. De-a lungul anilor, acest spațiu a fost valorificat într-un fel sau altul, acum Sportsman oferă portbagaje serioase în această zonă. Există spațiu de depozitare în spate, între șa și lampă, precum și preechipare pentru accesoriile Polaris ce folosesc sistemul de prindere Lock & Ride. Pentru mersul pe timpul nopții ai, pe lângă cele două lumini fixe din față și un far central ce se direcționează odată cu ghidonul.
O altă diferențiere dintre modelul standard Sportsman 570 și Sportsman 570 SP e dată de jante și pneuri. În timp ce modelul premium 570 SP vine cu jante din aluminiu pe 14” și cauciucuri de 26”, modelul standard are jante de 12” și pneuri de 25”.
Pentru că modelele Sportsman 570 sunt dedicate atât muncii grele cât și distracției, pentru 2017 cei de la Polaris spun ca au sporit cu 20% performanțele motorului, una dintre modalități fiind aducerea unui flux de aer sporit. Acum au instalate alte filtre de aer, de capacitate mărită, rezistente la praf. Motorul cu injecție are și el un consum cu 10% mai redus. Pentru alimentarea accesoriilor statorul are 660W, iar pe 570 SP direcția e asistată electronic. Ceea ce nu s-a schimbat la modelele Polaris este abilitatea de a urca aproape orice deal. Modelele Sportsman au fost mereu bune cățărătoare datorită ampatamentului lung, ecartamentului lat și a pneurilor cu care vin echipate din fabrică.
Din 1996, de când au fost introduse în gamă, Polaris a vândut peste 600.000 ATV-uri Sportsman. Modelele 570 de astăzi duc mai departe cu succes această moștenire.
La MotoBoom, Sportsman 570 se găsește în următoarele versiuni: Forest (7890 euro), EFI Touring (8890 euro), SP (10390 euro) și X2 EPS (11590 euro), prețuri cu TVA inclus.