
Review Kawasaki Z300 - 2015
Incepand cu anul 2015, familia motocicletelor naked Z a constructorului japonez Kawasaki s-a marit cu inca un membru. Este vorba despre noul model Kawasaki Z300 care mosteneste toate trasaturile fratiorilor sai mai mari, insa este propulsata de un motor mai docil, fiind ideala pentru segmentul entry level. In ciuda marimii reduse, Z300 beneficiaza de aceeasi tehnologie care echipeaza si celelalte modele din gama Z, cum ar fi sistemul DTV ce permite sistemului de injectie sa livreze putere si cuplu pe o plaja mai larga de turatii sau sistemul asistat anti-patinaj al ambreiajului.
Noua motocicleta a japonezilor este primul super-naked cu o capacitate de 300cc, devenind liderul clasei sale. Versiunea naked a sportivei Kawasaki Ninja 300 a fost lansata pe piata datorita succesului avut de modelul super-sport, lansat in anul 2013. Kawasaki Z300 este construita pe acelasi cadrul care echipeaza si versiunea sport de 300cc, insa design-ul si stilul este asemanator cu cel al modelelor din seria Z a constructorului japonez.
Â
Asadar, motorul care echipeaza noua motocicleta Kawasaki este preluat de pe modelul Ninja 300. Cu o capacitate de 296 cmc si doi cilindri in paralel, acesta dezvolta o putere de 39 cp la o turatie de 11.000 rpm si un cuplu maxim de 27 Nm la 10.000 rpm. Motorul beneficiaza sistemul digital de injectie (Digital Fuel Injection - DFI), care asigura amestecul perfect de aer si benzina pentru o functionare optima a motorului, oferind un consum redus de combustibil si o pornire usoara la temperaturi scazute.
Pentru o rezistenta sporita si performante mai bune, carcasa cilindrilor a fost turnata sub presiune, dintr-un aliaj de aluminiu foarte rezistent si usor. Sistemul de evacuare este mostenit de la fratiorii sai mai mari, fiind de tipul 2 in 1 cu amortizor de zgomot si un design scurt. Transmisia finala este pe lant iar cutia de viteze este mecanica cu 6 trepte.
Â
Ca si in cazul majoritatii motocicletelor Kawasaki, constructorul a echipat noul super naked Z300 2015 cu sistemul de sincronizare variabila a supapelor DTV (Dual Throttle Valves). Functionarea acestui sistem presupune schimbarea alternativa, in functie de turatiile motorului, a momentului in care se deschid si se inchid supapele motorului pentru a obtine maximul de performanta atat in turatii scazute cat si in turatii ridicate, asigurand in acelasi timp un consum redus de combustibil.
O alta functie electronica preluata de la modelele de capacitate mai mare este ambreiajul de tipul Assist & Slipper Clutch, o tehnologie imprumutata din lumea curselor. Sistemul asistat anti-patinaj al ambreiajului, dezvoltat de Kawasaki, asigura o schimbare mult mai usoara a treptelor de viteza, prevenind pierderea controlului asupra rotii din spate in momentul in care se foloseste frana de motor sau cand se schimba rapid viteza in trepte inferioare.
Â
Sistemul de suspensii este acelasi ca si la modelul Ninja 300. Astfel, Kawasaki Z300 dispune pe fata de o furca telescopica cu jambele de 37 mm, in timp ce suspensia spate este de tipul Uni-Trak cu amortizor pe gaz reglabil pentru pre-incarcare. Franele sunt asigurate de un disc tip petala cu diametrul de 290 mm, actionat de un etrier cu doua pistonase pe fata, iar pe spate este prezent un disc cu diametrul de 220 mm, actionat tot de un etrier cu doua pistoane. Sistemul ABS este doar optional.
Cadrul, imprumutat de la Ninja 300, este unul rigid de tip diamant, fiind format din componente confectionate din otel foarte rezistent. Acesta asigura o stabilitate sporita pe sosea, chiar si in cazul unui condus mai sportiv. Suporturile pentru montarea motorului pe sasiu sunt din cauciuc, reducand foarte mult vibratiile care apar in timpul condusului. Aspectul agresiv si ascutit, in stilul Sugomi, este completat de un pachet de instrumente sportive.
Â
Termenul de "Sugomi", folosit de constructor pentru a descrie modelele din gama Z, semnifica ceva cu o statura marcanta, ce impune respect, degajand o energie intensa simtita de toti cei din apropiere. Asadar, design-ul agresiv al noului super naked Kawasaki Z300 este mostenit de la modelul Z800, avand un sistem de lumini, stopuri si semnalizatoare cu tehnologie LED, o forma ascutita si compacta a farului si un sasiu musculos si suplu in acelasi timp, rezultand o motocicleta cu o silueta unica.
Confortul oferit pasagerilor este completat de scaritele pentru picioare, confectionate din aluminiu si de noua protectie pentru radiator care protejeaza foarte bine rider-ul de caldura degajata de motor. Pozitia de condus este una relaxanta, specifica modelelor naked, asta si datorita ghidonului larg montat pe noul Z300. Stabilitatea motocicletei pe sosea este sporita de anvelopa spate care beneficiaza de un profil mai lat, avand 140 mm. Ambele roti au o dimensiune de 17 inch.
Â
In privinta instrumentelor de afisaj, Kawasaki Z300 este prevazuta cu un bord multi-functional compact, cu afisaj analog si digital pe fundal Amber LED, montat direct pe ghidon pentru a oferi o mai mare libertate de miscare. Forma si design-ul bordului completeaza imaginea unei motociclete sport. De asemenea, Z300 este echipata cu functia electronica de indicare pentru un condus econom. Aceasta functie masoara incontinuu consumul de combustibil al motocicletei, pozitia acceleratiei si viteza de deplasare pentru a-i indica pilotului cand acesta foloseste un condus econom.
Â
Kawasaki Z300 a fost proiectat pentru a fi accesibil unui public larg de noi piloti care se afla in cautarea de motociclete practice si in acelasi timp sportive, dar si motociclistilor cu experienta, care au nevoie de o motocicleta pentru plimbari zilnice, naveta sau distractie. Potentialul de conducere al noului Z300 ofera o senzatie unica, chiar si in traficul urban, fapt datorat in mare parte cadrului conceput special pentru a valorifica puterea oferita de motorul de 300cc.
Specificatii tehnice:
Marca: Kawasaki
Model: Z300
Motor: 2 cilindri in paralel, 4 timpi, 8 valve, DOHC
Alezaj x Cursa: 62.0 x 49.0 mm
Racire: cu lichid
Capacitate: 296 cmc
Putere: 39 cp la 11.000 rpm
Cuplu: 27 Nm la 10.000 rpm
Raport Compresie: 10.6:1
Cutie de viteze: 6 trepte
Pornire: electrica
Transmisie: pe lant
Dimensiuni (LxlxH): 2015 x 750 x 1025 mm
Ampatament: 1405 mm
Garda la sol: 145 mm
Inaltime sa: 785 mm
Greutate: 168 kg / 170 kg cu ABS
Anvelope fata: 110/70-17M/C 54S
Anvelope spate: 140/70-17M/C 66S
Frana fata: 1 disc tip petala de 290 mm, etrier 2 pistoane
Frana spate: 1 disc tip petala de 220 mm, etrier 2 pistoane
Suspensie fata: furca telescopica de 37 mm
Suspensie spate: Bottom-Link Uni-Trak, amortizor pe gaz, reglabil
Rezervor: 17 Litri
An: 2015
Mai jos puteti vedea cateva filmulete cu noul model Kawasaki Z300:
Â
Â
Â
Â
Â
Â