Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Review Kawasaki Z1000SX / Tourer - 2014
06 Mai

Review Kawasaki Z1000SX / Tourer - 2014

Publicat de: Motoboom

Al doilea membru nou-venit in 2014 in familia modelelor din seria Z al constructorului japonez este versiunea Kawasaki Z1000SX. Aceasta motocicleta este construita pe baza modelului Z1000, ambele versiuni fiind propulsate de acelasi motor. Kawasaki Z1000SX beneficiaza in plus de cateva caracteristici si accesorii orientate spre segmentul sport-touring.


Astfel, noul Z1000SX dispune de un cadru carenat complet ce ofera o pozitie diferita de condus, mai relaxanta, inaltimea seii si garda la sol fiind mai mari fata de modelul standard Z1000. Alte caracteristici specifice modelului SX sunt parbrizul reglabil pe trei pozitii, rezervorul mai mare cu 2 litri si manerele ergonomice pentru pasager.

 


Probabil cele mai importante deosebiri fata de modelul Z1000 se refera la partea electronica. Kawasaki Z1000SX este echipata cu sistemul electronic de control a tractiunii KTRC (Kawasaki Traction Control) ce ofera rider-ului 3 moduri selectabile de condus in functie de conditiile de drum si de preferintele fiecaruia. De asemenea, aceasta functie poate fi dezactivata complet.


Modul 1 este pentru tractiune maxima in conditii de drum uscat si aderenta foarte buna, Modul 2 pentru tractiune intermediara iar Modul 3 pentru conditii de sosea umeda si alunecoasa. Dispunand de senzori plasati pe fiecare roata, sistemul KTRC monitorizeaza acceleratia, rpm-ul, ambreiajul, viteza si de asemenea prevede conditiile nefavorabile de tractiune si comanda reducerea puterii inainte de aparitia derapajelor, asigurand aderenta maxima.

 


Pe langa sistemul KTRC, Kawasaki Z1000SX mai dispune si de functia de mapare a puterii motorului, oferind 2 tipuri de setari: Full sau Low Power. Modul Full Power este recomandat pentru un condus mai sportiv, rider-ul putandu-se baza pe toata puterea dezvoltata de motor, in timp ce modul Low Power limiteaza cu aproximativ 75-80% puterea motorului, fiind recomandat pentru oras sau conditii de drum alunecos. Cele doua functii electronice, KTRC si Power Mode, ofera pilotului 8 moduri diferite de setari pentru motocicleta.


Kawasaki Z1000SX este propulsata de acelasi motor prezent si pe Z1000, in patru timpi cu 4 cilindri in linie si 16 valve. Avand o capacitate cilindrica de 1043 cc, acesta dezvolta o putere de 142 cp la o turatie de 10.000 rpm si un cuplu maxim de 111 Nm la 7.300 rpm. Cutia de viteze este prevazuta cu 6 trepte iar transmisia finala este pe lant.

 


Imbunatatiri au fost aduse si in ceea ce priveste suspensiile. Sistemul de suspensii a lui Z1000SX este asigurat pe fata de noua furca SFF-BP reglabila (Separate Function Fork-Big Piston) de 41 mm, iar pe spate de un amortizor pe gaz pozitionat orizontal, de asemenea reglabil. Spre deosebire de versiunea Z1000 care dispune pe spate doar de reglaje pentru rebound, Z1000SX beneficiaza in plus de reglaje atat pentru rebound cat si pentru preload.


Sistemul de franare este asigurat pe fata de 2 discuri semi-flotante tip petala cu diametrul de 300 mm actionate de etriere monobloc cu 4 pistoane, iar pe spate de un disc tip petala de 250 mm actionat de un etrier cu un piston. Sistemul ABS care echipeaza modelul Z1000SX este optional.

 


Spre deosebire de modelul anterior, noul Z1000SX dispune de o masa mult mai centralizata datorita reproiectarii sistemului de evacuare (mai scurt si mai silentios) si a suspensiei spate prevazuta cu un amortizor pozitionat orizontal. Versiunea standard a lui Kawasaki Z1000SX cantareste 230 de kilograme in timp ce versiunea cu ABS dispune de 1 kilogram in plus.


In ceea ce priveste instrumentele de afisaj, Z1000SX este prevazut cu un bord multi-functional compact cu afisaj LCD si LED. Forma si design-ul bordului completeaza imaginea unei motociclete sport-touring. De asemenea, Z1000SX dispune si de functia de indicare pentru un condus econom.

 


Pentru 2014, noua motocicleta Kawasaki Z1000SX va fi disponibila in 2 variante: modelul standard Z1000SX si versiunea Tourer. Kawasaki Z1000SX Tourer vine echipata cu sistemul de cutii pentru bagaje Monokey de la Kawasaki, ce include 2 cutii laterale cu un volum de 28 litri fiecare. Pe langa acestea, versiunea Tourer mai dispune de o protectie pentru rezervor semi-transparenta.


Modelele Kawasaki din familia Z au o istorie foarte lunga in spate, primul model Z1 fiind lansat in anul 1972. De atunci si pana in prezent modelele Z1000 au suferit o multime de transformari, atat a motorului cat si a design-ului. Kawasaki Z1000SX este o motocicleta ce combina foarte bine doua clase diferite, sport si touring, fiind alegerea perfecta pentru cei care isi doresc o motocicleta sport dar si una potrivita pentru calatoriile lungi si relaxante.


Specificatii tehnice:


Marca: Kawasaki
Model: Z1000SX / Tourer
Motor: 4 cilindri in linie, 4 timpi, 16 valve, DOHC
Alezaj x Cursa: 77.0 x 56.0 mm
Racire: cu lichid
Capacitate: 1043 cmc
Raport Compresie: 11.8:1
Putere: 142 CP la 10.000 rpm
Cuplu: 111 Nm la 7.300 rpm
Cutie de viteze: 6 trepte
Pornire: electrica
Transmisie: pe lant
Dimensiuni: 2105 x 790 x 1170/1230 mm
Ampatament: 1445 mm
Inaltimea sa: 820 mm
Garda la Sol: 135 mm
Greutate: 230 kg / 231 kg cu ABS
Anvelope fata: 120/70ZR17M/C (58W)
Anvelope spate: 190/50ZR17M/C (73W)
Frana fata: 2 discuri semi-flotante de 300 mm, etriere cu 4 pistoane
Frana spate: 1 disc de 250 mm, etrier cu 1 piston
Suspensie fata: furca telescopica inversata de 41 mm, reglabila
Suspensie spate: amortizor orizontal pe gaz, reglabil
Rezervor: 19 L
An: 2014
Inmatriculabil: DA


Mai jos puteti vedea cateva filmulete cu noul Kawasaki Z1000SX:

 

 

 

 

 

 

 

Â