
Review Kawasaki Ninja ZX-6R 636 - 2013
Denumit in lumea moto regele clasei mijlocie, noul model Ninja ZX-6R se intoarce cu un motor nou, ce dezvolta o putere mai mare. Noua motocicleta sport marcheaza revenirea unei legende, cele trei cifre care au bagat frica in competitorii sai: sase…trei…sase.
Producatorul japonez revine la 636 cmc pentru versiunea de strada a super-sportivei Ninja de clasa medie si la o constructie plasata la jumatatea drumului dintre un super-sport si un sport-touring.
Â
Legenda modelelor 636 a inceput acum 10 ani cand a fost lansata prima motocicleta din aceasta familie, care a devenit rapid liderul clasei mijlocie, lasand mult in urma modelele concurente. Cu noul Ninja ZX-6R 636 va puteti bucura de o performanta excelenta, oferita la acelasi pret cu principalele modele competitoare din clasa sa.
Motocicleta este propulsata de un motor racit cu lichid, in patru timpi, cu patru cilindri in linie si 16 valve. Avand o capacitate cilindrica de 636 cc, acesta ofera un cuplu maxim de 71 Nm la 11.500 rpm, care il plaseaza deasupra sportivelor de 599 cmc care pot oferi cca 66 Nm.
Castigul de cilindree nu vine din alezarea cilindrilor ci din lungirea cursei pistoanelor. Astfel sunt imbunatatite performantele pe toata plaja de turatie, cu un surplus de putere de 3 cp disponibil cu 500 rpm mai devreme, la 13.500. Puterea maxima este acum de 131 cp fara RAM-Air si 137 cp cand viteza face ca presiunea in sistemul de aspiratie sa creasca.
Â
Surplusul de putere nu il transforma pe Ninja 636 in motocicleta de curse ci intr-un polivalent super-sport de strada, ajutat de partea electronica derivata din cea de la modelul ZX-10R.
Ambreiajul activ (F.C.C. cu functia de slipper assist) devine o echipare standard in gama Ninja dupa ce si versiunea de 300 cc a primit unul. Acesta are functie dubla: pe de o parte creaza presiune pe placi in timpul accelerarii, pe de alta parte limiteaza cuplul franei de motor.
Â
Admisia si sistemul de evacuare au fost refacute si optimizate pentru a se potrivi mai bine cresterii capacitatii motorului, contribuind la cresterea performantei si la imbunatatirea acceleratiei.
Motorul beneficiaza de noul sistem digital de injectie (Digital Fuel Injection - DFI®), care asigura amestecul perfect de aer si benzina pentru o functionare optima a motorului, oferind un consum redus de combustibil si o pornire usoara la temperaturi scazute, reducand in acelasi timp emisiile de gaze.
In conformitate cu profilul de curse al noii motociclete, aceasta dispune de o cutie de viteze cu 6 trepte, mult imbunatatita pentru a simplifica cat mai mult schimbarea vitezelor, ajutand la cresterea cuplului maxim al motorului de 636 cc.
Rezultatul imbunatatirilor aduse pe partea de motorizare, pe langa faptul ca face din Ninja 636 liderul clasei mijlocii, ofera o flexibilitate superioara si un excelent control al acceleratiei, mai ales in viraje.
In ceea ce priveste sistemul de franare, Ninja 636 beneficiaza pe fata, de doua discuri semi-flotante, tip petala cu diametrul de 310 mm actionate de doua etriere radiale Nissin cu patru pistoane, iar pe spate de un disc tip petala cu diametrul de 220 mm actionat de un etrier Nissin cu un piston din aluminiu. Noul sistem de franare monobloc ofera o putere de franare excelenta, acest lucru simtindu-se si la maneta rider-ului.
Â
Versiunea Ninja 636 cu sistem ABS este echipata cu sistemul inteligent de franare anti-blocare de la Kawasaki, KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System). Acesta cuprinde, in primul rand, o unitate compacta si usoara a sistemului ABS, proiectat si construit de Bosch pentru motocicletele sportive. Pe langa aceasta, sistemul KIBS include o multime de senzori care colecteaza si monitorizeaza o gama larga de date in ceea ce priveste viteza rotilor, presiunea etrierelor, turatia motorului, pozitia acceleratiei, actionarea ambreiajului si treapta de viteza selectata, pentru o franare cat mai performanta si eficienta.
Â
Sistemul de suspensii Showa Big Piston -Separate Function Fork (BP-SFF) combina conceptele inovative BPF si SFF pentru a oferi o suspensie care beneficiaza de cea mai noua tehnologie.
Furca inversata de 41 mm BP-SFF este prevazuta cu arcuri pe ambele parti, fiind complet reglabila pentru Preload (0-15 mm), Compression si Rebound. Toate elementele pentru reglare sunt pozitionate in partea de sus a furcii, fiind accesibile foarte usor.
In ceea ce priveste suspensia spate, Ninja 636 dispune de un amortizor pe gaz (Bottom-Link Uni-Trak), fiind complet reglabil pentru Preload (5,5-15,5 mm), Compression si Rebound (25 de pozitii).
Â
La design, ZX-6R 636 preia elementele caracteristice ale lui ZX-10R, cu muchii ascutite si forme angulare, avand o noua imagine, mai agresiva. Noul carenaj disipeaza mult mai bine caldura degajata de motor, oferind motocicletei un aspect mai compact. Ghidonul este pozitionat mai aproape de rider, asigurand o pozitie de condus intuitiva si confortabila.
Â
Din punct de vedere electronic, Ninja 636 dispune de cea mai noua tehnologie pentru motocicletele sportive, oferita de Kawasaki. Este vorba despre sistemul KTRC (Kawasaki Traction Control) cu trei moduri de setare si sistemul de management al motorului cu doua moduri de functionare, care fac din Ninja 636 cea mai flexibila motocicleta din clasa sa.
Â
Sistemul de management al motorului ofera posibilitatea alegerii a doua optiuni de condus, LOW si FULL. In modul FULL va puteti bucura de toata puterea dezvoltata de motor, in timp ce modul LOW limiteaza puterea motorului si raspunsul acceleratiei cu 80%.
Â
Sistemul de control al tractiunii KTRC dispune de trei moduri selectabile de condus, combinand cele mai bune elemente ale sistemelor S-KTRC si KTRC dezvoltate de Kawasaki. Modul 1 ofera o performanta maxima si este destinat folosirii motocicletei pe pistele de curse, Modul 2 este pentru un condus mai sportiv pe sosele iar Modul 3 este configurat pentru a preveni alunecarea rotilor la un condus pe suprafete alunecoase. De asemenea, rider-ul are posibilitatea dezactivarii complete a sistemului KTRC. Cele doua sisteme Kawasaki, KTRC si Power Mode, ofera rider-ilor opt combinatii din care sa aleaga modul preferat de condus.
Â
Ca si instrumente de afisaj, Ninja 636 este dotata cu un ecran LCD multifunctional ce contine un tahometru mare analog, vitezometru digital, doua odometre, indicator combustibil, ceas digital, lumini de avertizare, informatii despre sistemele KTRC, Power Mode si sistemul ABS, etc. De asemenea, bordul cu afisaj electronic dispune de o functie pentru un condus mai economic, cu un consum redus de combustibil. Aceasta functie avertizeaza conducatorul cand acesta foloseste un mod de condus care duce la un consum ridicat de combustibil.
Â
Va prezentam pe scurt noutatile aduse de modelul Ninja 636:
-Â Â Â motorul cu o capacitate mai mare, avand 636 cc
-Â Â Â sistemul de management al motorului Power Mode, cu 2 moduri selectabile
-Â Â Â sistemul de control al tractiunii KTRC cu 3 moduri selectabile
-Â Â Â ambreiajul cu functia de slipper assist F.C.C
-Â Â Â sistemul de franare radial monobloc
-Â Â Â sistemul ABS si sistemul inteligent de franare KIBS
-Â Â Â sistemul de suspensii Big Piston - Separate Function Fork (BP-SFF)
-Â Â Â un sasiu mai usor si mai compact cu un design mai agresiv
Â
Specificatii tehnice:
Marca: Kawasaki
Motor: 4 cilindri in linie, 4 timpi, 16 valve, DOHC
Racire: cu lichid
Capacitate: 636 cmc
Raport Compresie: 12.9:1
Putere: 137 CP
Cuplu: 71 Nm la 11.500 rpm
Cutie de viteze: 6 trepte
Pornire: electrica
Transmisie: pe lant
Dimensiuni: 2085 x 705 x 1115 mm (LxlxH)
Inaltimea sa: 830 mm
Garda la Sol: 130 mm
Greutate: 192 kg, 194 kg cu ABS
Anvelope fata: 120/70ZR17M/C (58W)
Anvelope spate: 180/55ZR17M/C (73W)
Frana fata: 2 discuri de 310 mm tip petala, etrier cu 4 pistoane
Frana spate: 1 disc de 220 mm tip petala, etrier cu 1 piston
Suspensie fata: furca inversata de 41 mm, reglabila
Suspensie spate: amortizor pe gaz reglabil (Bottom-Link Uni-Trak)
Rezervor: 17 L
An: 2013
Inmatriculabil: da
Culori: verde, alb
Mai jos puteti vedea cateva filmulete cu noul Kawasaki Ninja 636:
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Â