
Review Kawasaki KX250F - 2015
Dupa cum ne-a obisnuit in ultimii ani, constructorul japonez Kawasaki vine din nou cu noutati pentru modelele motocross 2015. Motocicletele Kawasaki KX250F si KX450F au beneficiat de numeroase imbunatatiri pentru 2015, fiind proiectate pentru a fi cat mai usor de condus. Avand o multime de fani in toata lumea, aceste modele sunt caracterizate de catre constructor ca fiind motocicletele care creaza campioni, datorita numeroaselor premii castigate in competitiile internationale de motocross.
Potrivit japonezilor, cele mai importante noutati aduse celor doua modele in 2015 sunt: mai multa putere la turatii medii si joase, un raspuns mai rapid al acceleratiei, componente mai rezistente si mai usoare, suspensii imbunatatite pentru competitii si sistemul Launch Control Mode (LCM). Modelul KX250F a fost proiectat de inginerii Kawasaki sa domine clasa sa si in 2015, dovedind inca o data ca este una dintre cele mai de succes motociclete pentru motocross de 250cc.
Kawasaki KX250F este propulsata de un motor monocilindric, in 4 timpi. Acesta are o capacitate de 249cc, fiind racit cu lichid. Elementele care fac din acest motor unul dintre cele mai bune din clasa sa, daca nu chiar cel mai bun, sunt: primul sistem din lume Dual-Injection montat pe un model motocross, sistemul de admisie direct-flow intake, sistemul Launch Control Mode si pistonul motorului reproiectat pentru 2015.
KX250F este prima motocicleta motocross din lume echipata cu sistemul Dual-Injection pentru productia de serie. Dupa cum ne spune si numele, acest sistem presupune montarea pe motocicleta a doua injectoare. Primul injector este pozitionat dupa supapa de obturare (unde sunt pozitionate injectoarele la sistemele standard de injectie FI), iar cel de-al doilea injector este localizat inaintea supapei de obturare, aproape de galeria de admisie a aerului.
Cele doua injectoare functioneaza pe rand, in functie de turatia motorului, asigurand un raspuns rapid al acceleratiei atat la turatii joase cat si la turatii inalte. Injectorul aflat dupa supapa de obturare functioneaza la turatii joase deoarece este mai aproape de camera de ardere iar combustibilul este injectat foarte rapid motorului, in timp ce in injectorul aflat inaintea supapei de obturare intra in functiune la turatii inalte. Fiind pozitionat mai departe fata de camera de ardere, acesta ofera mai mult timp pentru a asigura un amestec perfect de aer si combustibil motorului, oferind performante maxime.
Sistemul Kawasaki Launch Control este special dezvoltat pentru startul in competitiile de motocross, unde un start bun conteaza enorm in economia cursei, cateva zecimi de secunda putand face diferenta intre concurenti. In conditiile unei piste alunecoase, pentru a obtine o performanta cat mai buna este nevoie de un control perfect al ambreiajului si acceleratiei.
Activarea sistemului Launch Control Mode ajuta pilotul sa obtina cel mai bun start, prevenind deraparea sau patinarea rotilor pe traseele ce ofera o aderenta mai scazuta. Montat pentru prima data pe modelul KX450F, acest sistem intarzie arderea, reducand cuplul oferit de motor. Astfel, motocicleta beneficiaza de un start mult mai eficient.
Launch Control Mode poate fi activat foarte simplu, prin simpla apasare a unui buton de pe ghidonul motocicletei. Acesta este activ doar in primele doua trepte ale cutiei de viteze. La schimbarea vitezei in a treia treapta, sistemul se dezactiveaza automat iar setarile motorului revin la normal, oferind pilotilor un avantaj major la start.
Setarea motorului in functie de conditiile traseului este mai usoara ca niciodata datorita sistemului DFI (Digital Fuel Injection) cu trei tipuri de cuplaje. Noul ECU ofera posibilitatea rider-ului de a alege una dintre cele 3 harti ale motorului: soft, standard sau hard, pentru a se potrivi cat mai bine cu conditiile oferite de traseul cursei.
Pentru pilotii profesionisti, constructorul japonez le pune la dispozitia acestora kit-ul optional Kawasaki KX FI Calibration Kit, cu ajutorul caruia se pot schimba setarile motorului, prin rescrierea celor 3 harti originale ale motorului, in functie de preferintele fiecaruia. De asemenea, acest kit permite inregistrarea si analiza datelor oferite de motor in timpul condusului pentru a oferi rider-ului posibilitatea alegerii celor mai potrivite setari, in functie de conditiile de traseu.
Un alt factor foarte important care influenteaza performantele motocicletei este sistemul de suspensii. Modelul 2015 Kawasaki KX250F dispune de protectii din titan pentru furca fata, care in combinatie cu sistemul de auto-lubrifiere asigura o rezistenta crescuta a suspensiei, chiar si in cele mai dure conditii de concurs.
Sistemul de suspensii este asigurat pe fata de o furca Showa Separate Function Fork (SFF) Type 2, complet reglabila, ce ofera o forta de amortizare progresiva, beneficiind de o tehnologie avansata a suspensiei. Tuburile care incorporeaza suspensiile din furca sunt mai mari/largi, oferind o rigiditate sporita si de asemenea un control mai usor a motocicletei. Noua constructie a furcii, folosita de Kawasaki in campionatele de motocross si supercross, ofera o actiune progresiva, fara a compromite calitatea din timpul condusului, avand un diametru mai mare (48mm) fata de modelul precedent (47mm).
Pe spate, KX250F dispune de un sistem de legatura Uni-Trak, montat sub bascula pentru a oferi o amortizare mult mai precisa. Acest sistem ofera cele mai multe tipuri de setari pentru suspensia spate din aceasta categorie. Astfel, pentru setarile de compresie se poate opta pentru 23 de nivele (19 pentru viteze mari si 4 pentru viteze mici) iar pentru setarile de revenire se poate opta pentru 22 de nivele. De asemenea, arcul spate este complet reglabil pentru pre-incarcare.
In ceea ce priveste sistemul de franare, KX250F dispune pe fata de un disc semi-flotant, tip petala, cu diametrul de 270 mm actionat de un etrier cu 2 pistoane, in timp ce pe spate, motocicleta este prevazuta cu un disc tip petala, cu diametrul de 240 mm actionat de un etrier cu un singur pistonas.
Cadrul este fabricat din aluminiu, fiind compus din componente forjate, extrudate si turnate, rezultand o constructie usoara. Imbunatatirile aduse cadrului, impreuna cu noile suspensii fata/spate, contribuie semnificativ la stabilitatea motocicletei. Manevrabilitatea motocicletei la viteze mari este mult mai usoara, fiind imbunatatita si absorbtia socului la aterizarile din sarituri.
Pentru a aduce un plus de confort pozitiei pilotului, Kawasaki KX250F dispune de ghidon reglabil, rider-ul avand posibilitatea ajustarii ghidonului in patru pozitii: 25 mm in fata, 15 mm in fata, standard sau 10 mm in spate. Un alt aspect care contribuie la imbunatatirea pozitiei de condus sunt noile scarite pentru picioare reglabile, acestea putand fi coborate cu pana la 5 mm.
Design-ul motocicletei este completat de stilul slim al acesteia, jantele negre, protectiile negre pentru furca fata, toate acestea facand o combinatie foarte reusita cu celebra culoare verde (Lime Green), specifica constructorului japonez. Kawasaki KX250F 2015 ramane o motocicleta care va domina in continuare clasa sa, sloganul „KX - The bike that builds champions” potrivindu-i-se perfect.
Specificatii tehnice:
Marca: Kawasaki
Model: KX250F
Motor: 1 cilindru, 4 timpi, 4 valve, DOHC
Alezaj x Cursa: 77.0 x 53.6 mm
Racire: cu lichid
Capacitate: 249 cmc
Raport Compresie: 13.8:1
Cutie de viteze: 5 trepte
Pornire: kickstarter
Transmisie: pe lant
Dimensiuni: 2170 x 820 x 1270 mm
Ampatament: 1475 mm
Garda la Sol: 330 mm
Inaltime sa: 945 mm
Greutate: 106 kg
Anvelope fata: 80/100-21 51M
Anvelope spate: 100/90-19 57M
Frana fata: 1 disc tip petala semi-flotant de 270 mm, etrier cu 2 pistoane
Frana spate: 1 disc tip petala de 240 mm, etrier cu 1 piston
Suspensie fata: furca telescopica inversata SFF de 48 mm, reglabila
Suspensie spate: sistem de legatura Uni-Trak, reglabil
Rezervor: 6,1 Litri
An: 2015
Inmatriculabil: NU
Mai jos puteti vedea cateva filmulete cu noul model Kawasaki KX250F: