Review Honda CRF1000L Africa Twin - 2016
Una dintre cele mai legendare motociclete din industria moto a revenit din nou in scena incepand cu acest an. Zvonurile despre aceasta mult asteptata lansare au aparut inca din anul 2013, cand japonezii au inregistrat marca Africa Twin. De atunci si pana in momentul prezentarii oficiale, in presa de specialitate au aparut o multime de poze spion si clipuri teaser de promovare, constructorul pregatind cu mare tam-tam revenirea modelului Honda CRF1000L Africa Twin. De altfel, sloganul oficial de prezentare a noii motociclete adventure este „Return of a legend”. In 2016, japonezii ofera doua versiuni pentru aceasta motocicleta: varianta standard cu o cutie manuala de viteza sau versiunea cu transmisie automata si ambreiaj dublu DCT (Dual Clutch Transmission).
Honda Africa Twin, motocicleta care a redefinit categoria adventure, are in spate o istorie destul de bogata, primul model fiind lansat in anul 1988. Aceasta motocicleta a fost proiectata initial de catre inginerii Honda pentru a face fata celor mai grele conditii de condus din desertul african, de unde si numele acesteia, castigand in anii `80 si numeroase raliuri Paris-Dakar. Noua generatie Africa Twin revine in gama Honda dupa o pauza de 13 ani, fiind una dintre cele mai complete si mai fiabile motociclete adventure de pe piata. Practic, acest model este potrivit pentru orice tip de traseu: munte, desert, roca, nisip, pietris, asfalt, etc.
Motorul uni-cam care propulseaza noua generatie Africa Twin dispune de 2 cilindri in paralel la 270 grade si 8 valve. Cu o capacitate cilindrica de 998cc, acesta dezvolta o putere de 70 kw (95 CP) la o turatie de 7.500 rpm si un cuplu maxim de 98 Nm la 6.000 rpm, fiind alimentat prin intermediul sistemului special de injectie electronica PGM-FI (Programmed Fuel Injection). Acest propulsor se comporta la fel de bine, atat in cazul unui traseu touring cat si in cazul unui condus mai solicitant in off-road. Constructorul sustine ca rezervorul de 18,8 litri asigura o autonomie de aproximativ 400 km.
Cutia manuala de viteze cu 6 trepte, care echipeaza varianta standard CRF1000L Africa Twin, are o greutate scazuta, fiind mostenita de pe celebrele modele de competitie CRF250R/450R, insa optimizata pentru acest model. Impreuna cu ambreiajul Assist & Slipper, aceasta asigura o schimbare foarte rapida si usoara a treptelor de viteza. Mai mult, japonezii le pun la dispozitia clientilor si versiunea echipata cu cel mai avansat sistem DCT (Dual Clutch Transmission) dezvoltat de Honda. Acesta le ofera pilotilor posibilitatea optarii pentru mai multe moduri de condus, in functie de conditiile de drum si de preferintele fiecaruia.
Dupa ce ati selectat modul de condus, sistemul DCT se ocupa de toate setarile motocicletei pentru a va oferi un control cat mai bun al acesteia si pentru a putea savura in siguranta peisajele din jur. Daca optati pentru modul Standard Manual, acesta va permite sa schimbati manual treptele de viteza prin intermediul unui buton de pe ghidon pentru control maxim al motocicletei. Pe langa modul manual, mai puteti alege inca trei moduri automate de condus.
Astfel, modul D asigura cel mai bun echilibru intre un condus econom si confortabil, fiind ideal pentru traseele touring de croaziera. Modul S este recomandat pentru un condus mai sportiv, oferind 3 moduri automate de schimbare a treptelor de viteza (S1, S2 si S3), in functie de preferintele si stilul de condus al rider-ului. In cele din urma, modul G se poate selecta in cazul traseelor off-road mai dure si stancoase. Acesta asigura un plus de tractiune si un control mai bun al motocicletei prin reducerea alunecarii ambreiajului in timpul schimbarii treptei de viteza.
Mai mult, sistemul DCT este prevazut cu un senzor care stabileste gradul de inclinare al motocicletei in cazul urcarii sau coborarii unei pante. In functie de informatia transmisa de acest senzor, se asigura o schimbare optimizata a treptei de viteza si un cuplu optim pentru un control mai bun al motocicletei in cazul unui condus in urcare sau coborare. Controlul motocicletei este imbunatatit considerabil si de sistemele electronice HSTC (Honda Selectable Torque Control) si ABS. Sistemul HSTC ofera doua moduri de setari si asigura un control optim al tractiunii. Astfel, in cazul pierderii aderentei pentru roata spate, sistemul HSTC reduce cuplul pentru a stimula tractiunea si pentru a preveni patinarea rotii. De asemenea, cele doua sisteme (ABS si HSTC) pot fi dezactivate complet prin intermediul unui buton.
Sistemul de franare este asigurat pe fata de doua discuri flotante cu diametrul de 310 mm, actionate de etriere cu 4 pistonase, in timp ce pe spate este montat un singur disc cu diametrul de 256 mm, actionat de un etrier cu 2 pistonase. Sistemul ABS face parte din echiparea standard a motocicletei. In ceea ce priveste sistemul de suspensii, Honda CRF1000L Africa Twin dispune pe fata de o furca inversata Showa cu jambele de 45 mm iar pe spate de un mono-amortizor Pro-Link. Furca fata este complet reglabila, avand o cursa de 230 mm, in timp ce cursa suspensiei spate este de 220 mm.
Agilitatea si manevrabilitatea motocicletei sunt asigurate de greutatea scazuta a acesteia (232 kg, 242 kg cu DCT), design-ul compact, carenajul minimal si cadrul usor din otel. Confortul este sporit de saua pentru doua persoane, reglabila pe inaltime intre 850 – 870 mm. Honda Africa Twin 2016 mai dispune de aparatori pentru maini, parbriz, sistem de lumini cu tehnologie LED cu doua faruri pe fata, un scut de protectie din aluminiu si un bord multi-functional cu afisaj LCD care ofera informatii complexe despre setarile sistemului DCT. Printre accesoriile optionale oferite de Honda pentru aceasta motocicleta putem aminti top-box-ul si cutiile laterale pentru bagaje, proiectoarele LED suplimentare pentru ceata, un parbriz touring mai inalt, etc.
Honda CRF1000L Africa Twin inglobeaza trasaturile unei motociclete adventure complete. Aceasta mosteneste o parte din caracteristicile primului model lansat in 1988 si care a cucerit numeroase premii in Raliul Paris-Dakar, fiind o motocicleta aleasa de majoritatea exploratorilor pentru aventurile lor. Noua generatie Africa Twin are acelasi ADN insa beneficiaza de cea mai noua tehnologie din industria moto, fiind o motocicleta cate va atrage cu siguranta multi simpatizanti ai acestui segment de piata. Incepeti aventura cu noua Honda Africa Twin.
Specificatii tehnice:
Marca: Honda
Model: CRF1000L Africa Twin
Motor: 2 cilindri in paralel, 4 timpi, 8 valve
Racire: cu lichid
Capacitate: 998 cmc
Putere: 70 kw (95 cp) la 7.500 rpm
Cuplu: 98 Nm la 6.000 rpm
Raport Compresie: 10:1
Cutie de viteze: 6 trepte, DCT
Pornire: electrica
Transmisie: pe lant
Dimensiuni (LxlxH): 2335 x 930 x 1475 mm
Ampatament: 1575 mm
Garda la Sol: 250 mm
Inaltime sa: 850 – 870 mm, reglabila
Greutate: 232 kg, 242 kg cu DCT
Anvelope fata: 90/90-21
Anvelope spate: 150/70-18
Frana fata: 2 discuri flotante de 310 mm, etriere cu 4 pistoane
Frana spate: 1 disc de 256 mm, etrier cu 2 pistoane
Suspensie fata: furca inversata Showa 45 mm, reglabila, cursa 230 mm
Suspensie spate: monoamortizor Pro-Link, cursa 220 mm
Rezervor: 18,8 Litri
Inmatriculabila: DA
An: 2016
Mai jos puteti vedea cateva clipuri video cu noua Honda CRF1000L Africa Twin: