
Review Can-Am Maverick X mr
Cel mai nou membru al familiei Can-Am Maverick este modelul Maverick X mr, un side-by-side proiectat special pentru a face fata celor mai grele conditii de condus prin noroi. Mostenind toate calitatile versiunii standard, noul side-by-side de la Can-Am dispune de acelasi motor ce ofera 101 cp, care, impreuna cu echiparea X mr, formeaza cel mai puternic side-by-side de pe piata, special construit pentru noroi.
Cei mai puternici constructori de side-by-side-uri din lume au cautat sa ofere clientilor sai vehicule extrem de performante, echipate cu diferite tipuri de accesorii pentru preferintele fiecarui rider. Dupa cum era de asteptat, cei de la Can-Am au venit pe piata cu cel mai puternic vehicul din aceasta categorie: Maverick X mr ce dezvolta o putere impresionanta de 101 cp.
Â
Performanta oferita de modelul Can-Am Maverick este optimizata si combinata foarte bine cu pachetul X mr pentru noroi de la Can-Am, rezultand un vehicul unic, cu excelente calitati pentru off-road. Acesta este propulsat de acelasi motor Rotax 1000R V-Twin (cu 2 cilindri in V), racit cu lichid, cu o capacitate cilindrica de 976cc.
Puterea imensa este controlata cu ajutorul sistemului inteligent electronic de acceleratie iTC de la Can-Am, care impreuna cu corpul de acceleratie Bosch 54 mm si sistemul de injectie EFI cu doua injectoare Siemens VDO ofera motorului un amestec perfect de aer si benzina, asigurand o functionare optima a motorului, un consum redus de combustibil si o pornire usoara la temperaturi scazute.
Â
Sistemul electronic iTC (Intelligent Throttle Control) dezvoltat de Can-Am previne accelerarile bruste cauzate de miscarea necontrolata a piciorului rider-ului datorita terenului accidentat. De asemenea, sistemul poate oferi asistenta pentru un control mai bun al acceleratiei prin identificarea pendularilor neintentionate, in special la viteze mici. Acesta poate fi setat in 2 moduri: pentru un condus progresiv sau pentru un condus mai sportiv.
Ca si in cazul versiunii standard, Can-Am Maverick 1000R X mr beneficiaza de o cutie automata de viteze CVT (Continuously Variable Transmission) cu frana de motor, treapta de forta, marsarier si parcare (low, high, park, neutral si reverse). Pentru a face fata puterii impresionante, cureaua de transmisie este intarita cu Zylon, un material ce ofera o rezistenta de 1,6 ori mai buna in comparatie cu celelalte curele de transmisie.
Transmisia finala este pe cardan iar actionarea modulului 2WD/4WD si blocarea diferentialului fata Visco-Lok QE se face foarte usor, prin simpla apasare a unui buton. Spre deosebire de alti diferentiali blocabili, noul Visco-Lok QE de la Can-Am nu are limita de viteza. Cadrul de ultima generatie din otel a fost proiectat pentru a face fata celor mai agresive trasee, fiind completat foarte bine de sistemul performant de suspensii pe aer pentru a oferii vehiculului o stabilitate excelenta.
Â
Maverick Xmr dispune pe fata de bascula dubla (Double A-arm), avand cursa de 356 mm si amortizoare FOX Air Assist HPG Piggyback cu rezervor si reglaje pentru pretensionare. Suspensia spate este independenta, de tipul TTA (Torsional Trailing A-arms) cu bara stabilizatoare, avand cursa tot de 356 mm si acelasi tip de amortizoare.
Suspensia premium controlabila pe aer ACS (Air Control Suspension) de la Can-Am este una dintre cele mai performante din domeniu, oferind 6 nivele de setare pentru pretensionare. Presiunea aerului din amortizoare este controlata cu ajutorul unui compresor, care dispune si de un furtun auxiliar pentru umflarea anvelopelor.
Â
In ceea ce priveste sistemul de franare hidraulic, side-by-side-ul dispune pe fata de doua discuri ventilate cu diametrul de 214 mm si etriere cu doua pistonase, iar pe spate tot de doua discuri ventilate cu diametrul de 214 mm si etriere cu un singur pistonas.
Pentru a completa confortul pasagerilor, Can-Am Maverick Xmr este echipat cu scaun pentru sofer complet reglabil si cu volan reglabil. De asemenea, side-by-side-ul este prevazut in cabina cu 3 spatii pentru depozitare: unul in bord cu un volum de 17 litri, sub scaunul soferului cu un volum de 13 litri si consola centrala cu un volum de 1,3 litri. Portbagajul spate are o capacitate de incarcare de pana la 91 kg.
Bordul multi-functional cu afisaje analogice si digitale ofera o multime de informatii cum ar fi: viteza de deplasare, turometru, kilometraj, indicator trip, indicator ore functionare, indicator treapta viteza, indicator 4x4, indicator temperatura motor, indicator combustibil, martor pentru centura de siguranta, etc.
Â
Can-Am Maverick X mr mai dispune de sistemul anti-furt D.E.S.S.(Digital Encoded Security System), centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte, priza pentru bricheta in consola centrala si un conector standard spate (15A). Stilul agresiv al pachetului X mr de la Can-Am este completat de jantele din aliaj, ITP SS312 pe 14 inch. Acestea sunt echipate cu anvelopele Gorilla Axle Silverback pe 30 inch, special proiectate pentru noroi.
Din pachetul X mr de la Can-Am care echipeaza modelul Maverick X mr fac parte urmatoarele:
-Â Â Â suspensie fata/spate controlabila pe aer ACS
-Â Â Â amortizoare FOX Air Assist HPG Piggyback reglabile pe aer
-Â Â Â anvelope profil accentuat off-road Gorilla Axle Silverback pe 30 inch
-Â Â Â jante din aliaj, ITP SS312 pe 14 inch
-Â Â Â repozitionarea galeriei de admisie si sistemului de evacuare
-Â Â DPS Tri-Mode Dynamic Power Steering (directie asistata electronic) cu 3 moduri de setare
-Â Â Â diferential auto-blocabil Visco-Lok QE
-Â Â Â troliu Warn 4000 lb (1814 kg)
-Â Â Â design special X-package (volan sport cu insertii din aluminiu)
Â
Directia asistata electronic Tri Mode (DPS), dispune de trei moduri selectabile de condus (MIN, MED si MAX), in functie de preferintele conducatorului. Tehnologia avansata Direct Link, de care dispune acest sistem, foloseste senzori de camp magnetic pentru a asigura o directie foarte buna, minimizand foarte mult intarzierea care apare la schimbarea directiei.
Spre deosebire de versiunea de baza a modelului Maverick, cei de la Can-Am au repozitionat galeria de admisie si sistemul de evacuare a versiunii X mr pentru a imbunatatii circulatia aerului si a gazelor in cele mai grele conditii de noroi si umezeala.
Performantele acestui side-by-side sunt de neegalat la clasa sa. Constructorul canadian Can-Am produce cele mai puternice motoare din industrie si o multitudine de inovatii ce imbunatatesc calatoria, confortul si manevrabilitatea, purtandu-va spre aventurile off-road.
Â
Specificatii tehnice:
Marca: Can-Am
Model: Maverick X mr
Motor: 2 cilindri in V, 4 timpi, 8 valve, SOHC
Alezaj x Cursa: 91 x 75 mm
Racire: cu lichid
Capacitate: 976 cmc
Putere: 101 CP
Cutie de viteze: automata CVT
Pornire: electrica
Transmisie: pe cardan
Dimensiuni: 3017 x 1625 x 1885 mm (LxlxH)
Garda la sol: 330 mm
Greutate: 588 kg
Anvelope fata: 30x9-14, Gorilla Axle Silverback
Anvelope spate: 30x11-14, Gorilla Axle Silverback
Frana fata: 2 discuri ventilate de 214 mm, etriere cu 2 pistoane
Frana spate: 2 discuri ventilate de 214 mm, etriere cu 1 piston
Suspensie fata: bascula dubla (Double A-arm), cursa 356 mm
Suspensie spate: independenta TTA, cursa 356 mm
Rezervor: 37,8 Litri
An: 2014
Mai jos puteti vedea cateva filmulete cu side-by-side-ul Can-Am Maverick X mr:
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Â