Noul Yamaha YXZ1000R SS
Yamaha Motor Corp., USA, introduce noul YXZ1000R SS (Sport Shift), primul și singurul vehicul Side-by-Side (SxS), cu cutia de viteze in cinci trepte secvențiale. Ceea ce face ca noul YXZ1000R SS 2017 sa fie diferit, este faptul că acesta dispune de un ambreiaj automat cu padele pentru a evita utilizarea unei pedale de ambreiaj.
Noul YXZ1000R SS este propulsat de același motor de 998cc cu trei cilindri, doua valve, DOHC, racire pe lichid, raport de compresie 11.3:1 si 10.500 RPM. Modul Sport dispune de 5-viteze secventiale, cu transmisie manuala, fiind asociat cu un ambreiaj automat cu padele, montate pe coloana de direcție din spatele volanului. Yamaha spune ca schimbatorul este sincronizat cu padelele prin Yamaha Chip Controlled Shift (YCC-S), care în esență este sistemul de ambreiaj automat, care elimină necesitatea unui pedale de ambreiaj.
Secvența de schimbare este proiectata pentru a fi extrem de intuitiva pentru pilot, chiar dacă acestia nu sunt familiarizați cu transmisii manuale. O noua caracteristică este asistenta prin downshifting care în mod automat trece la prima treaptă de viteză atunci când vehiculul se oprește, chiar și în cazul în care pilotul nu a făcut acest lucru manual.
O altă caracteristică interesantă și inovatoare pe YXZ1000R SS este noul "Launch System", exclusiv pentru experiența Sport Shift. care oferă o accelerare puternica la plecarea de pe loc.
Yamaha a anuntat, de asemenea, că ediția specială YXZ1000R și YXZ1000R SS va avea amortizoare FOX 2.5 Podium X2 în 2017, fiind dezvoltate exclusiv pentru aceste YXZ. Noile amortizoare sunt concepute pentru a oferi o excelenta performanta la viteze mici și viteze mari. De asemenea, noile amortizoare Fox au o cursa de 16.2 inch pentru suspensiile din față și 17.0 inch cursa pentru suspensiile din spate, dispozitive de reglare dublă de pe capacul superior, arcuri duble, cu setari reglabile de crossover.