Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Noul Triumph Tiger 900 Rally  – aventura la superlativ
05 Dec

Noul Triumph Tiger 900 Rally – aventura la superlativ

Publicat de: Motoboom

Triumph a lansat seria Tiger 800 în 2010. De atunci au fost vândute peste 85 de mii de unități, recunoscute pentru manevrabilitate, caracterul unic al motorului cu trei cilindri și polivalență. Presa de specialitate a considerat că Tiger 800 “întruchipează motocicleta perfectă” (Mirror), sau că “e o motocicletă impresionantă, confortabilă, puternică, cu un înalt nivel al execuției” (MCN). Dar numele de Tiger apare la Triumph încă din 1936, odată cu apariția primelor modele dedicate competițiior off-road, care obțineau atunci trei medalii de aur.


Iată că în 2020 inginerii de la Triumph își pun în practică ambițiile cu lansarea noului Tiger 900. Așa cum detaliam și în articolul trecut, vor fi cinci modele distincte: Tiger 900 (varianta de bază), Tiger 900 GT și Tiger 900 GT Pro (dedicate asfaltului) și Tiger 900 Rally cu Tiger 900 Rally Pro (optimizate pentru mersul în off-road). Britanicii au vrut ca noul Tiger să arate performanțele și caracterul motorului cu trei cilindri, să fie dotat cu tehnologie inovatoare, să păstreze echilibrul și agilitatea specifice, să se remarce prin design și să fie executate cu materiale de calitate.


Tiger 900 Rally duce mai departe și ridică la un alt nivel aptitudinile versiunilor XC (cum sunt clasificate variantele de la Tiger 800 și Tiger Explorer 1200), distingându-se de la distanță prin roțile spițate și dorința de a înfrunta orice fel de suprafețe de rulare. E un model adventure cu atitudine, pregătit pentru ca fiecare călătorie să transmită emoții, specializat pentru mersul în off-road, dar rămânând foarte capabil și pe asfalt.


Motorul de 900 cmc este nou și deși păstrează aceeași putere maximă de 95 de cai (pentru a fi omologat și pentru cei care au permis de categoria A2), aceasta este prezentă pe o rază de turație mai mare. Cuplul este mai mare cu 10%, accelerația răspunde prompt și liniar, are un sunet distinct și e conectată la cutia de viteze cu un ambreiaj asistat cu alunecare controlată. Datorită unui nou cadru modular s-a redus greutatea cu 5 kg, rezervorul a crescut cu un litru și are acum 20 l, frânele sunt Brembo Stylema (compacte și ușoare, considerate cele mai bune de pe piață în această categorie), parbrizul se reglează în cinci trepte și culisează 50 mm, șaua se reglează și are o înălțime de 850-870 mm.


Dacă GT și GT Pro au suspensii de la Marzocchi (cel Pro are suspensiile reglabile electronic), Rally și Rally Pro au suspensii de la Showa, dedicate mersului în off-road, cu o cursă a furcii lungă de 240 mm și de 230 mm la amortizorul central. Furca are posibilități multiple de reglaj pentru încărcare, compresie și revenire, iar amortizorul pentru încărcare și revenire. 


Pe bord este un ecran TFT de 7 inch cu conectivitate prin Bluetooth la aplicația My Triumph (la varianta Pro). Există până la șase moduri de pilotaj, sistemul ABS este de tip Cornering și împreună cu controlul tracțiunii sunt monitorizate de Unitatea de Măsură Inerțială. Luminile sunt cu LED (inclusiv lumina pentru mersul pe timpul zilei), e un loc special sub șa pentru a depozita telefonul și a-l încărca în timpul mersului la priza USB, Pro are quickshifter pe urcare și retrogradare, manșoane și șa încălzită și pentru pasager, protecții pentru mâni, proiectoare auxiliare pentru ceață, cric central, protecție pentru motor, scut din aluminiu, precum și monitorizare a presiunii penurilor.


Triumph Tiger 900 Rally are o masă de 196 kg la gol, iar Rally Pro arată la cântar 201 kg. Se vor fabrica în culorile alb, negru și kaki și vor fi disponibile din primăvară la Motoboom la prețuri ce urmează a fi comunicate.