
Noul Triumph Tiger 900 – primele imagini oficiale și datele tehnice
Britanicii de la Triumph au lansat, marți seara, noua generație de motociclete adventure cu motor în trei cilindri și capacitatea de 900 cmc. Este o nouă generație și – spre bucuria noastră, a celor care le testăm și scriem despre ele – se renunță la departajarea complicată și ușor confuză cu inițiale (Tigrii de 800 și cei de 1200 erau împărțiți în XR și XC, fiecare cu subdiviziuni, în funcție de dotări). De acum, lucrurile sunt simple: seria 900 are cinci modele, cu varianta de bază Tiger 900, apoi GT (dedicat deplasărilor pe asfalt) și Rally (specializat pentru mersul în off-road). Există atât la GT, cât și la Rally, variante foarte bine echipate, care poartă și titulatura de Pro. În plus, sunt foarte multe accesorii care pot fi comandate pentru noua serie.
Astăzi vom vorbi despre Tiger 900, Tiger 900 GT și Tiger 900 GT Pro, urmând ca mâine să detaliem și specificațiile adevăratului adventure, Tiger 900 Rally Pro. În primul rând, se remarcă detaliile de design și cu toate că avem de-a face cu o creștere a cilindreei, Tiger 900 e mai zvelt, stilat și modern, are forme mai agresive, mai aerodinamice. 900 GT și 900 GT Pro sunt ideale pentru pilotajul de zi cu zi, în oraș, sau pentru curse lungi cu pasager și bagaje, adică pentru turism.
Motorul cu trei cilindri cunoaște o ușoară creștere a cilindreei, îndeplinește normele Euro 5, are un cuplu mai mare cu 10%, ajungând la 87Nm la 7250 rpm, iar puterea este mai mare cu 9% în zona turațiilor medii. Noul cadru de oțel de tip trellis este mai ușor cu 5 kg, avem un alt air-box și acces mai ușor la filtrul de aer, suspensiile premium de la Marzocchi au posibilități multiple de reglaj pe GT și GT Pro (de exemplu, la GT Pro, care are suspensii reglabile electronic, există nouă trepte pentru amortizare, de la Soft la Sport și patru trepte pentru încărcare).
Frânele sunt Brembo Stylema pe toate variantele Tiger 900, ușoare, performante, compacte; crește și autonomia odată cu sporirea capacității rezervorului ce are acum 20 de litri, parbrizul reglabil se poate ajusta cu o singură mână. GT și GT Pro au pe bord o nouă generație de display TFT cu diagonala de 7 inch, GT Pro având în plus conectivitate Bluetooth cu aplicația My Triumph.
De asemenea, GT și GT Pro sunt dotate cu ABS pentru viraje și control al tracțiunii optimizat, sisteme controlate de Unitatea de Măsură Inerțială. Avem moduri de pilotaj (două pentru Tiger 900, patru pentru GT și cinci pentru GT Pro), lumini cu LED (inclusiv lumină pentru zi), prize USB, GT Pro având quickshifter pe urcare și pe retrogradare.
Șaua este reglabilă cu 20 mm pe toate versiunile. Pentru GT și GT Pro va exista posibilitatea restricționării puterii astfel încât să fie pilotate legal și de posesorii permisului categoria A2, dar și o variantă GT Low Ride cu altă suspensie și cu o șa mai coborâtă și altfel profilată.
Pentru noua serie Tiger 900 există deja peste 65 de accesorii originale care sporesc eficiența, confortul, stilul sau protejează anumite componente, astfel că fiecare pilot își poate configura motocicleta după dorință. Triumph propune anumite accesorii și sub forma kiturilor de inspirație, pentru GT fiind în ofertă kitul trekker.
Tiger 900 va fi disponibil în culoarea albă (White Pure), iar GT și GT Pro în roșu (Korosi Red), negru (Sapphire Black) și alb (White Pure).