Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Noul Triumph Speed Twin 2019 – preț și privire în detaliu
21 Ian

Noul Triumph Speed Twin 2019 – preț și privire în detaliu

Publicat de: Motoboom

Poate părea o liniștită motocicletă stradală, așa cum sunt și celelalte din gama modern-clasic de la Triumph, însă noul Speed Twin se comportă și se pilotează ca un naked sportiv. E o motocicletă suplă, cu o ciclistică precisă, cuplul motorului e prezent la turații joase, finisajele sunt la înălțime, sistemele electronice complete, iar prețul este corect: 12.290 euro (TVA inclus).


În istoria firmei britanice, Speed Twin e un nume foarte important. Primul model cu această titulatură, apărut în 1938, era un sportiv cu doi cilindri în paralel, incredibil de compact și de ușor (reprezenta avangarda acelor vremuri), a cunoscut un succes imediat și a impus firma britanică printre cei mai importanți constructori mondiali. Speed Twin 2019 duce mai departe, în secolul 21, vechiul renume, combinând soluții tehnice actuale cu un motor ce și-a demonstrat calitățile pe Thruxton 1200 și pe Bonneville T120.


Sportivitate în haine elegante


Sufletul acestui nou proiect e bicilindrul de 1200cmc ce scoate 97 de cai putere la 6,750rpm și un cuplu de 112Nm la 4,950rpm. Este preluat de pe Thruxton, însă i s-au făcut câteva modificări (carcasa superioară e din magneziu, baia de ulei are o altă formă, ambreiajul cu alunecare controlată e redesenat și mai sensibil), fiind acum cu 2,5kg mai ușor. În ceea ce privește sistemele electronice, are cam tot ce ți-ai putea dori: accelerație ride-by-wire, trei moduri de pilotaj (Sport, Road, Rain), control al tracțiunii ce se poate dezactiva, ABS. Opera e completată de două evacuări finale acoperite cu pulbere negru-mat ce reproduc clasicul sunet al bicilindrului britanic.


Nou este și cadrul din oțel de tip dublu-leagăn, derivat din cel de la Thruxton, susținut în față de o furcă tradițională KYB cu o cursă de 120mm și jambe de 41mm (protejate de burdufuri de cauciuc), iar pe spate de o basculă ce culisează 120mm cu amortizoare duble KYB și posibilitate de reglaj. Spre deosebire de Thruxton care are jante cu spițe, la Speed Twin acestea au șapte brațe și sunt încălțate cu pneuri Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR 17 pe față și 160/60 ZR 17 pe spate.


Calitatea se vede și la sistemul de frânare, roata anterioară fiind oprită de două discuri cu diametrul de 305mm, etriere Brembo cu patru pistonașe amplasate axial și pompă radială, cea posterioară de un disc flotant de 220mm cu etrier Nissin și două pistonașe. Puternic și progresiv, sistemul de frânare nu are o sarcină grea în a ancora masa de numai 196kg a motocicletei, cu 28kg mai mică decât a lui Bonneville T120 și cu 10kg mai ușor decât Thruxton.


Ca și în cazul celorlalte motociclete fabricate de Triumph, o mare atenție s-a acordat finisajelor. Speed Twin o să placă celor care preferă formele pure și materialele ce nu îmbătrânesc, plasticul fiind absent: aripile, capacele laterale ale motorului și suportul farului sunt din aluminiu eloxat, rezervorul din tablă are un bușon amplasat lateral de tip “Monza”. Farul are încorporat DRL, adică lumină cu LED pentru timpul zilei, o caracteristică prezentă pe ultimele modele de la Triumph.


Triumph Speed Twin va fi disponibil în trei variante de culoare: negru (Jet Black), argintiu/gri (Silver Ice/Storm Grey) și roșu/gri (Korosi Red/ Storm Grey) la prețul de 12.290 euro (TVA inclus).