Noua tehnologie BRP Ski-Doo 2016
Daca ieri v-am prezentat cele mai importante noutati in ceea ce priveste gama de snowmobile Ski-Doo 2016, astazi vom trece la tehnologie si la inovatiile aduse de constructorului canadian in acest domeniu. Vom vedea mai jos modul de functionare si toate avantajele aduse pilotilor de snowmobile de cea mai noua tehnologie din industrie, dezvoltata de cei de la BRP pentru noul sezon de iarna.
Fara doar si poate, cea mai importanta noutate pregatita de canadieni pentru 2016 este primul sistem de schiuri reglabile pentru snowmobile din industrie, Ski-Doo Pilot TS Adjustable Skis. Sistemul de directie al unui snowmobil depinde in cea mai mare parte de schiurile acestuia, fiind singurul factor care poate influenta manevrabilitatea, controlul vehiculului si efortul depus de rider pentru manevrarea snowmobilului.
Totusi, directia snowmobilului este afectata intr-o mare masura de conditiile de traseu si de tipul de zapada pe care se ruleaza. Inca un factor de care ar trebui sa tinem cont in ceea ce priveste schiurile snowmobilului sunt preferintele si stilul de pilotaj al fiecarui rider in parte. Unii piloti poate prefera o plimbare relaxanta prin natura in timp ce altii ar putea opta pentru un condus mai sportiv si mai agresiv, pentru acest lucru fiind nevoie de doua seturi de schiuri pentru snowmobil, un factor destul de costisitor.
Pentru rezolva toate aceste probleme, cei de la BRP au lansat pe piata sistemul inovator de schiuri reglabile pentru snowmobil Ski-Doo Pilot TS, un sistem care permite ajustarea schiurilor in functie de conditiile de drum sau de preferintele pilotului in doar cateva secunde. Prin rotirea unui buton de pe bratul schiului se poate cobora sau ridica lama de metal de pe suprafata de contact a schiului, care asigura directia snowmobilului.
Cand aceasta este complet coborata, sistemul de directie al snowmobilului este foarte precis, acest mod de rulare fiind recomandat pentru o suprafata mai dura, cu gheata sau pentru o zapada pufoasa. Daca lama de directie este ridicata complet, manevrarea snowmobilului se face mult mai usor, fiind un mod de condus pentru conditii normale de traseu. Acest sistem ofera 20 de pozitii de reglaj a schiurilor, lama de directie putand fi coborata sau ridicata intr-un interval de 0,5 inch (12,5 mm).
Potrivit constructorului, schiurile reglabile Ski-Doo Pilot TS sunt mult mai rezistente si sporesc durata de viata a acestora in comparatie cu cele clasice. Schiurile reglabile Ski-Doo Pilot TS fac parte din echiparea standard a snowmobilelor Ski-Doo MXZ Blizzard, Renegade Enduro si Grand Touring SE, fiind disponibile ca si accesoriu optional pentru celelalte snowmobile echipate cu sistemul de suspensii RAS 2.
O alta noutate pregatita de cei de la BRP pentru 2016 se refera la snowmobilele Ski-Doo propulsate de motorul in patru timpi Rotax 1200 4-TEC. Daca pana in prezent acestea erau construite pe platforma REV-XR, incepand cu noul sezon vor beneficia de sasiul modern REV-XS. Pe langa noul sasiu, aceste snowmobile au beneficiat si de un design nou, fiind reproiectat intregul sistem de carenaje. Canadienii au echipat aceste snowmobile si cu sistemul inteligent de control al acceleratiei iTC, ce ofera trei moduri selectabile de condus: Sport, Standard sau ECO. Prezent pana in acest an doar pe motoarele Rotax ACE, sistemul iTC mai include si functia de Learning Key, precum si o maneta de acceleratie pentru deget. Functia Learning Key limiteaza puterea snowmobilului, fiind ideala pentru pilotii incepatori.
Â
Â
Â
Â