KTM a prezentat online 890 Duke R
O altă lansare care era programată pentru presă și pentru public s-a desfășurat online, din motivele pe care le știm cu toții. Austriecii de la KTM au prezentat, marți, pe canalul oficial de Youtube detaliile unei motociclete foarte așteptate de fanii genului streetfighter, 890 Duke R.
Modelul a apărut pentru prima dată în toamna anului trecut la Salonul de la Milano, alături de modernizatul 1290 Super Duke R și de micul 390 Adventure. 890 nu îl va înlocui pe 790 Duke, ci se vor vinde în paralel, fiind văzut ca o variantă premium și mai performantă a acestuia din urmă. Se pare că este pentru prima dată când cei de la KTM chiar respectă cilindreea care e scrisă pe codiță: cursa și alezajul cilindrilor au crescut la exact 890 cmc, spre deosebire de 790 Duke, ce are de fapt 799 cmc.
Odată cu creșterea capacității cilindrice s-a mărit și puterea, de la 105 cât are 790 Duke s-a ajuns 121 de cai; cuplul a fost îmbunătățit cu 15% și e acum de 99 Nm la 7.750 rpm. Gurile de admisie mai scurte, un corp al accelerației revizuit și o creștere a ratei de compresie de la 12.7:1 la 13.5:1 fac ca răspunsul motorului să fie și mai prompt. S-a lucrat la sistemul electronic de injecție a combustibilului și acesta are noi senzori pe cei doi cilindri care monitorizează presiunea și modifică amestecul în funcție de situație, modificări făcute împreună cu specialiștii italieni de la Dell’orto.
Dimensiunile supapelor de admisie și de evacuare sunt mai mari, un nou arbore cotit e cu 20% mai greu decât cel de pe 790 Duke, pentru stabilitate și pentru a da mai multă “personalitate” motorului. Bielele și pistoanele sunt mai ușoare, cu toate că sunt mai mari, există și un alt arbore de balasare pentru a reduce vibrațiile.
KTM 890 Duke R e echipat cu performantele etriere monobloc Brembo Stylema ce prind discuri de 320 mm, levierul modifică nu numai cursa ci și presiunea exercitată pe piston. Pe față e o furcă inversată complet ajustabilă WP Apex cu jambe de 43 mm și pe spate un amortizor tot WP Apex. Performanțele sporite cer și o poziție mai angajantă: ghidonul e mai jos, scărițele mai sus, șaua mai înaltă cu 9 mm.
Evident, nu lipsesc sistemele electronice evoluate: ABS pentru viraje și Control al Tracțiunii pentru viraje cu noi senzori 6D care monitorizează motocicleta și în drifturi, anti-wheelie, pe lângă modurile de pilotaj RAIN, STREET și SPORT există opționalul TRACK cu nouă trepte ale setărilor. KTM 890 Duke R cântărește numai 166 kg cu rezervorul gol.