Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Kawasaki Z900RS – primele date și fotografii oficiale
26 Oct

Kawasaki Z900RS – primele date și fotografii oficiale

Publicat de: Motoboom

În cadrul Salonului de la Tokyo, cei de la Kawasaki au arătat noua motocicleta Z900RS, modelul mult așteptat de fanii categoriei retro. Motocicleta are un design inspirat după legendara Z1 din anii ’70 și se bazează în mare parte pe tehnica proaspătului Z900. Spunem „în mare parte” întrucât sunt diferențe în ceea ce privește cadrul, dar și setarea motorului.x


Motocicleta de 948cmc cu un motor in patru cilindri în linie a fost resetat pentru un cuplu mai mare în zona turațiilor joase și medii. Puterea maximă a fost redusă de la 125 la 111 cai, cuplul maxim a coborât de la 97,8Nm la 72,5Nm, dar cei de la Kawasaki spun că acest cuplu al motocicletei este mai prezent în zona turațiilor de sub 7.000rpm. Prima treaptă de viteză e mai scurtă, în acest fel scăzând riscul de a opri motorul la plecările de pe loc, în timp ce ultima treaptă are o demultiplicare mai lungă, pentru vibrații reduse la viteză mare.


Motocicleta are un cadru de oțel de tip trellis, în totalitate redesenat pentru a face loc rezervorului în formă de lacrimă, așa cum erau rezervoarele în anii ’70. Forma noului cadru duce și la o poziție de condus mai ridicată, mai relaxată. Un detaliu interesant: Z900RS are control al tracțiunii și frâne cu patru pistonașe și montare radială, în timp ce Z900 nu are CT, iar frânele sunt unele convenționale cu două pistonașe. La fel ca și la Z900, și RS are ambreiaj asistat și cu patinare controlată, util atât la plecări, cât și la retrogradările în forță.

 
Sistemul KTRC oferă două moduri de pilotaj, unul care scoate în evidență „performanțele pilotajului sportiv” și altul pentru „abordarea suprafețelor alunecoase într-un mod relaxat”. De la motocicleta Z1 sunt inspirate codița și bordul în stil analog cu două cadrane. Capacul chiuloasei imită răcirea pe aer, jantele din aliaj au mai multe brațe, iar evacuarea finală în formă de megafon a fost concepută pentru un bubuit în registrul grav.


Furca inversată de 41mm este cea de la Z900 și se poate regla pe compresie, revenire și preîncărcare, amortizorul central plasat orizontal are un rezervor cu gaz și dă pilotului șansa de a-i regla preîncărcarea și modul de revenire. Z900RS se va fabrica în culorile maro cu portocaliu, negru, verde mat și motocicleta va putea fi comandat din primăvară la MotoBoom.