
Review Kawasaki Z1000 / Special Edition - 2014
Modelul street/naked Z1000 al constructorului japonez Kawasaki a dominat in ultimii ani acest segment de piata, fiind printre cele mai cautate motociclete din aceasta categorie. Dupa ce anul trecut, japonezii au prezentat o versiune noua a fratiorului sau mai mic, Z800 (inlocuitorul lui Z750), pentru 2014 Kawasaki a lansat a patra generatie a modelului Z1000.
Noua versiune a primit importante update-uri, atat pe partea de motorizare si caracteristici tehnice, cat si in ceea ce priveste design-ul. Denumita de constructor „Sugomi”, noua imagine a lui Z1000 este specifica familiei de motociclete din seria Z a gamei Kawasaki, oferind un aspect mai agresiv si unic in categoria sa.
Termenul de "Sugomi" semnifica ceva cu o statura marcanta, ce impune respect, degajand o energie intensa simtita de toti cei din apropiere. Prin aceste caracteristici descrie constructorul noua motocicleta Kawasaki Z1000. Noile setari ECU aduc un plus de putere motorului, care in combinatie cu un sasiu mai rigid fac din Z1000 cea mai radicala motocicleta super-naked de pe piata.
Kawasaki Z1000 este propulsata de un motor in patru timpi cu 4 cilindri in linie si 16 valve. Avand o capacitate cilindrica de 1043 cc, acesta dezvolta o putere de 142 cp la o turatie de 10.000 rpm si un cuplu maxim de 111 Nm la 7.300 rpm. Cutia de viteze este prevazuta cu 6 trepte iar transmisia finala este pe lant.
Imbunatatiri au fost aduse si in ceea ce priveste suspensiile. Sistemul de suspensii a lui Z1000 este asigurat pe fata de noua furca SFF-BP reglabila (Separate Function Fork-Big Piston) de 41 mm, avand o cursa de 120 mm, iar pe spate de un amortizor pe gaz pozitionat orizontal, de asemenea reglabil, cu o cursa de 122 mm.
Pentru a tine in frau cei 142 cp, Kawasaki a echipat noul Z1000 cu frane de la Tokico si sistem ABS, avand pe fata 2 discuri tip petala cu diametrul de 310 mm actionate de etriere monobloc cu 4 pistoane, iar pe spate un disc de 250 mm actionat de un etrier cu un piston.
Spre deosebire de modelul anterior, noul Z1000 dispune de o masa mult mai centralizata datorita reproiectarii sistemului de evacuare (mai scurt si mai silentios) si a suspensiei spate prevazuta cu un amortizor pozitionat orizontal. Versiunea standard a lui Kawasaki Z1000 cantareste 220 de kilograme in timp ce versiunea cu ABS dispune de 1 kilogram in plus.
Design-ul agresiv „Sugomi” este completat de forma noilor oglinzi retrovizoare si de noul sistem de lumini, stopuri si semnalizatoare prevazute cu tehnologie LED. Cadrul motocicletei este din aluminiu, fiind mult mai rigid si mai usor. Acesta este format din 5 piese turnate, oferind o manevrabilitate si un echilibru excelent, in special pe viraje. Pozitia de condus pe noul Z1000 este mai sportiva, fiind putin mai inclinata in fata spre deosebire de modelul anterior.
In ceea ce priveste instrumentele de afisaj, Z1000 este prevazut cu un bord multi-functional compact cu afisaj LCD si LED, montat direct pe ghidon pentru a oferi o mai mare libertate de miscare. Forma si design-ul bordului completeaza imaginea unei motociclete sport. Z1000 dispune si de functia de indicare pentru un condus econom.
Pentru 2014, noua motocicleta Kawasaki Z1000 va fi disponibila in 2 variante: modelul standard Z1000 si o versiune Special Edition. Diferenta dintre cele 2 versiuni se refera doar la partea de imagine, Kawasaki Z1000 Special Edition avand un design si un stil unic care fac din Z1000 SE cea mai radicala motocicleta naked de pe piata.
Modelele Kawasaki din familia Z au o istorie foarte lunga in spate, primul model Z1 fiind lansat in anul 1972. De atunci si pana in prezent modelele Z1000 au suferit o multime de transformari, atat a motorului cat si a design-ului. Cei de la Kawasaki au imbunatatit o motocicleta care era deja unul dintre liderii clasei sale. Cu siguranta noul Z1000, cu o statura mult mai impunatoare, va domina in continuare categoria motocicletelor super-naked.
Specificatii tehnice:
Marca: Kawasaki
Model: Z1000 / Special Edition
Motor: 4 cilindri in linie, 4 timpi, 16 valve, DOHC
Alezaj x Cursa: 77.0 x 56.0 mm
Racire: cu lichid
Capacitate: 1043 cmc
Raport Compresie: 11.8:1
Putere: 142 CP la 10.000 rpm
Cuplu: 111 Nm la 7.300 rpm
Cutie de viteze: 6 trepte
Pornire: electrica
Transmisie: pe lant
Dimensiuni: 2045 x 790 x 1055 mm
Ampatament: 1435 mm
Inaltimea sa: 815 mm
Garda la sol: 125 mm
Greutate: 220 kg / 221 kg cu ABS
Anvelope fata: 120/70ZR17M/C (58W)
Anvelope spate: 190/50ZR17M/C (73W)
Frana fata: 2 discuri semi-flotante de 310 mm, etriere cu 4 pistoane
Frana spate: 1 disc de 250 mm, etrier cu 1 piston
Suspensie fata: furca telescopica inversata de 41 mm, reglabila
Suspensie spate: amortizor orizontal pe gaz, reglabil
Rezervor: 17 L
An: 2014
Inmatriculabil: DA
Mai jos puteti vedea cateva filmulete cu noul Kawasaki Z1000: