Kawasaki Versys 1000 2019 – tehnică impresionantă pentru turism și aventură
Cei de la Kawasaki au lansat câteva motociclete premium în ultimii ani, dotate cu motoare puternice și tehnologie avansată, iar acum a venit rândul ca și Versys 1000 să beneficieze de același tratament. Acest adventure-tourer conceput pentru confort și versatilitate (de unde îi provine numele) are – pe lângă versiunea de bază – și ediția SE, care vine cu multe elemente noi, inclusiv suspensiile semi-active Kawasaki Electronically Controlled Suspension (KECS) reglabile electronic ce se găsesc și pe Ninja ZX-10R SE.
Stilul noului model se diferențiază clar de generația 2015-2018 și – cu toate că are linii mai ascuțite și mai sportive – pune accent pe confort, atât pentru pilot, cât și pentru pasager. Formele dinamice pot fi urmărite de la far la codiță, acum toate luminile sunt cu tehnologie LED, lămpile frontale duble fiind mai puternice.
Propulsorul a rămas același “inline-four” de 1043cmc, scoate 120 de cai putere, e setat să scoată cuplu mai mare în zona turațiilor medii, e conectat la un ambreiaj cu alunecare controlată și provine de pe Z1000. În schimb, pentru 2019 primește accelerație ride-by-wire cu control al vitezei de croazieră și alte lucruri care fac viața pilotului mai ușoară și mai distractivă, precum hărți de putere sau control al tracțiunii. Versiunea SE e dotată cu un quickshifter atât pentru urcarea treptelor, cât și pentru retrogradare, ce se poate instala opțional și pe varianta de bază. Tot SE are integrate moduri de pilotaj, lumini auxiliare cu LED ce se aprind pe viraje sau bord cu ecran TFT LCD prin care se asigură conectivitatea cu telefonul.
Cu toate că nu este o motocicletă destinată folosirii în off-road, cei de la Kawasaki spun că Versys se descurcă foarte bine și atunci când suprafața de rulare este deteriorată, pentru că au mărit cursa suspensiilor. În plus, stabilitatea cadrului de pe SE e asigurată și de suspensiile semi-active Showa ce se reglează electronic, de o nouă unitate electronică centrală și de sistemul ABS evoluat, cu etriere montate radial și discuri dantelate cu diametrul de 310mm (pe față) și disc dantelat de 250mm pe spate. SE are și presetări pentru încărcarea amortizorului central, (numai pilot, pilot și bagaje sau pilot, pasager și bagaje) fiecare dintre acestea putând fi reglate suplimentar cu cinci trepte în plus sau în minus.
Există mai multe moduri de pilotaj, cu hărți diferențiate, de la putere redusă pentru suprafețe alunecoase sau pentru începători, la “full power”: Sport, Road, Rain, Rider (un mod manual). Interesant este și reglajul parbrizului, nu este în trepte ci continuu, astfel că fiecare pilot își poate găsi poziția optimă în care să fie protejat și în care să aibă turbulențe minime în cască.
Versiunea SE se mai diferențiază prin ecranul color, luminile cu LED ce se aprind automat în viraje, conectivitatea Bluetooth cu telefonul, manșoane încălzite, un parbriz reglabil mai mare, precum și prin vopseaua rezistentă la zgârieturi superficiale și care se “autoregenerează”. Această vopsea, cu o tehnologie revoluționară ce presupune reașezarea moleculelor a fost implementată pentru prima dată de Kawasaki pe ultimele H2 și Ninja ZX-10R SE.
Parbrizul mai înalt de pe SE poate fi comandat ca opțional și pe versiunea standard, ambele variante fiind dotate de serie și cu alte echipamente utile la drum lung: priză 12V, protecții pentru mâini, cric central, prinderi pentru bagajele laterale, lumini cu LED. În plus, există în catalog și alte accesorii originale Kawasaki ce se pot comanda, precum lumini auxiliare, protecții pentru mâini supradimensionate, protecții pentru motor sau radiator, ș.a.
Kawasaki Versys 1000 2019 se fabrică în culorile alb perlat și portocaliu, iar SE în verde și negru metalizat. Ambele versiuni se pot comanda la MotoBoom la prețuri ce urmează a fi comunicate.