Kawasaki ar putea lansa un adventure de clasă medie
Pe grupurile de socializare dedicate modelelor adventure de la Kawasaki circulă știrea – însoțită de imagini – că am putea vedea în curând un înlocuitor al celebrului KLR 650, sub forma KLX 700. Kawasaki KLR 650 a fost un adventure foarte apreciat pentru prețul mic și pentru fiabilitate, s-a fabricat din 1987 până în 2018 în mai multe versiuni: “A” (153kg la gol și rezervor de 23 de litri), “B” sau Tengai (în stilul modelelor de Dakar), “C” (orientat mai mult spre off-road, mai minimalist), “E” (a înlocuit A din 2008) și încă o versiune preparată pentru armata americană care e capabil să funcționeze cu combustibil folosit în armată, inclusiv cu motorină.
Normele Euro l-au oprit pe KLR 650 să mai fie vândut în Europa de câțiva ani buni, iar Kawasaki nu are un adevărat model adventure de clasă medie, un segment foarte disputat și apreciat din piața moto. În acest moment există în catalog seria Versys, însă Versys-X 300 e prea mic pentru drumuri lungi și pentru bagaje, în timp ce Versys 650 și Versys 1000 sunt concepute pentru turism pe asfalt.
Imaginile care circulă înfățișează două variante posibile ale viitorului adventure de clasă medie. Evident, ambele au ciclistică “adv”, adică roată pe față de 21 de inch și cursă lungă a suspensiilor, însă una folosește cadrul de la cross-ul KX450 (cea verde cu cadrul argintiu) și alta are părți preluate de la Versys 650, incusiv cadrul convențional și monoamortizorul. Cei de la Kawasaki au deja motorul cu doi cilindri în paralel care se folosește și la Versys 650 sau la Z650, ideal pentru un model adventure. Un KLX 700 fără sisteme electronice complicate, simplu și ieftin, ușor și cu rezervor mare, ar fi fără îndoială un mare succes pentru Kawasaki.