
Husqvarna 701 Enduro LR – autonomie de până la 500km
O specie de motociclete foarte apreciată de cei care făceau călătorii lungi în zone neprietenoase era reprezentată de modelele dual-sport. Motociclete ușoare, distractive, cu rezervoare mari pentru autonomie sporită și un motor cu un singur cilindru, ce a avut reprezentați celebri precum Suzuki DR 650 sau Kawasaki KLR 650. Apoi a apărut curentul “adventure”, capacitatea cilindrică a tot sporit și un astfel de segment nu a mai avut exponenți, cel puțin nu pe piața din Europa.
Ei bine, iată că în 2020, cei care doresc să exploreze zone fără asfalt și să nu ducă grija benzinei rămase au la dispoziție o variantă enduro de la Husqvarna cu rezervor supradimensionat, numită 701 Enduro LR. Este, de fapt un 701 Enduro care mai are atașat un rezervor de 12 litri în cadrul secundar (pe lângă cel de 13 litri principal), are adevărate aptitudini on/off și stă bine și la dotări cu sisteme electronice moderne. După cum ați intuit, inițialele LR provin de la Long Range (rază lungă de acțiune). De pe ghidon, cu un buton dedicat, se poate selecta din ce rezervor să tragă motorul benzina, ambele având câte o pompă separată.
LR arată la cântar cu 10 kg mai mult decât varianta standard Enduro 701, adică 155kg la gol, ceea ce reprezntă extrem de puțin comparativ cu modelele adventure. Întrucât Husqvarna face parte acum din concernul KTM, platforma și motorul cu un cilindru sunt cele de la KTM 690. Adică scoate 74 de cai putere, suspensiile de la WP au cursa de 250mm (atât fața, cât și spatele), frânele provin de la Brembo (leviere și rezervor Magura), are două moduri de pilotaj, cutie de viteze cu șase trepte, accelerație ride-by-wire, control al tracțiunii, ambreiaj cu alunecare controlată și sistem ABS pentru viraje.
Sursa: Husqvarna Motorcycles