Honda RC213V-S 2016
Una dintre cele mai asteptate motociclete din ultimii ani a fost lansata oficial, dupa ce constructorul japonez Honda a pregatit aceasta lansare inca de anul trecut, cand a fost prezentat, in cadrul salonului EICMA Milano, un prototip al acestei motociclete. Evident, este vorba despre noua super-motocicleta Honda RC213V-S, un model de strada cu specificatiile motocicletei de concurs din MotoGP care a castigat titlul mondial in ultimii doi ani la clasa regina.
Potrivit constructorului, noua motocicleta va fi produsa manual la fabrica din Kumamoto intr-un ritm de o motocicleta pe zi, ceea ce ne sugereaza ca in 2015 vor fi produse un numar de aproximativ 200 de unitati. Honda RC213V-S 2016 va face parte din gama Honda pentru anul viitor si va fi disponibila in doua variante de culori: HRC Tricolor sau Plain-Jane Carbon Fiber. Ambele versiuni dispun si de cateva componente din carbon.
Spre deosebire de versiunea pentru MotoGP, modelul de strada dispune de valve pe arc (varianta de curse are valve pneumatice). De asemenea, au fost schimbate si anvelopele, cutia de viteze, sistemul de franare si unghiul maxim de virare. Pe partea de electronica, Honda RC213V-S dispune de 5 moduri selectabile de condus, un sistem avansat de control a tractiunii care lucreaza impreuna cu frana de motor, quickshifter si IMU (Inertial Measurement Unit).
In ceea ce priveste motorizarea, noua motocicleta Honda super-sport este propulsata de un motor V4 cu o capacitate de 999cc. Pentru modelul de strada, acesta dezvolta o putere de 159 cp la o turatie de 11.000 rpm si un cuplu maxim de 102 Nm la 10.500 rpm, in timp ce pentru pilotii profesionisti de circuit este disponibil, optional, un kit racing care sporeste performantele motorului la 215 cp la 13.000 rpm si un cuplu de 118 Nm la 10.500 rpm.
Greutatea motocicletei la gol este de 170 kg, in timp ce versiunea de curse cu kit-ul racing are o greutate mai redusa, de doar 160 kg. Alte elemente imprumutate de la versiunea din MotoGP sunt bascula, ambreiajul slipper-clutch, jantele Marchesini Magnesium pe 17 inch, furca Ohlins, scaritele reglabile pentru picioare si sistemul de franare Brembo.
Pretul in Europa pentru versiunea Honda RC213V-S 2016 cu kit-ul racing inclus este de 188.000 Euro. Mai jos gasiti specificatiile tehnice complete a noii motociclete, precum si un tabel comparativ intre versiunea de curse pentru MotoGP (RC213V), versiunea de strada (RC213V-S) si versiunea de strada (RC213V-S) impreuna cu kit-ul racing:
Model name | RC213V | RC213V-S | RC213V-S (with kit) | |
Overall length (mm) | 2,052 | 2100 | 2100 | |
Overall width (mm) | 645 | 790 | 770 | |
Overall height (mm) | 1,110 | 1120 | 1120 | |
Wheelbase (mm) | 1,435 | 1465 | 1465 | |
Minimum ground clearance (mm) | 115 | 120 | 120 | |
Seat height (mm) | – | 830 | 830 | |
Vehicle weight (kg) | Over 158 (after racing) | 170 (dry) | 160 (dry) | |
Maximum number of riders | 1 person | 1 person | 1 person | |
Minimum turning radius (m) | – | 3.7 | 6.4 | |
Engine type | Liquid-cooled 4-stroke, DOHC 4-valve V4 | Liquid-cooled 4-stroke, DOHC 4-valve V4 | Liquid-cooled 4-stroke, DOHC 4-valve V4 | |
Total displacement (cm3) | 999 | 999 | 999 | |
Bore × Stroke (mm) | – | 81.0 × 48.5 | 81.0 × 48.5 | |
Compression ratio | – | 13.0 | 13.0 | |
Maximum output (kW[PS]/rpm) | Over 175kW | 117[159]/11000 | Over 158[215]/13000 | |
Maximum torque (N?m[kgf?m]/rpm) | – | 102[10.4]/10500 | Over 118[12.1]/10500 | |
Fuel supply | – | PGM-FI (Programmed fuel injection system) | PGM-FI (Programmed fuel injection system) | |
Starter | – | Self | Self | |
Ignition | – | Full transistor, battery ignition | Full transistor, battery ignition | |
Fuel tank capacity (L) | 20 | 16.3 | 16.3 | |
Clutch | – | Dry multi-plate, coil sring | Dry multi-plate, coil spring | |
Transmission | – | Constant mesh, 6-speed return | Constant mesh, 6-speed return | |
Transmission gear ratio | 1st | – | 2.125 | 2.125 |
2nd | – | 1.647 | 1.647 | |
3rd | – | 1.368 | 1.368 | |
4th | – | 1.217 | 1.217 | |
5th | – | 1.100 | 1.100 | |
6th | – | 1.032 | 1.032 | |
Reduction gear ratio (primary/secondary) | – | 1.933/2.471 | 1.933/2.353~2.933 | |
Caster angle (degrees) | – | 24.6 | ?24.6? | |
Trail (mm) | – | 105 | ?105? | |
Tire | Front | 16.5 | 120/70ZR17M/C | 120/70ZR17M/C |
Rear | 16.5 | 190/55ZR17M/C | 190/55ZR17M/C | |
Brake | Front | Hydraulic double disc | Hydraulic double disc | Hydraulic double disc |
Rear | Hydraulic disc | Hydraulic disc | Hydraulic disc | |
Suspension | Front | – | Telescopic | Telescopic |
Rear | – | Pro-Link | Pro-Link | |
Frame | Diamond | Diamond | Diamond |