Honda pregătește un nou Transalp
Tot mai multe zvonuri spun că producătorul japonez Honda lucrează la o Africa Twin mai mică, mai ușoară și mai ieftină. Ar face parte din segmetul enduro/adventure de clasă mijlocie și ar putea înlocui vechiul Transalp. Cu toate astea, până acum, zvonurile nu au fost confirmate și nu există imagini oficiale.
Încă din 2019, înainte ca CRF 1100 L Africa Twin să fie prezentată, ziariștii niponi sugerau că Honda pregătește un model care să concureze cu Yamaha Ténéré 700 sau KTM 890 Adventure. Zvonurile sunt alimentate acum de faptul că Honda a depus pe 12 februarie anul acesta o cerere pentru a înregistra numele de Transalp pentru piața din SUA.
În plus, Kenji Morita, managerul de proiect al Honda CRF 1100 L Africa Twin, a confirmat că există o diferență prea mare în gama de modele a producătorului între motocicletele de aventură cu 250/450 cm³ și 1.100 cm³. Un nou Transalp ar putea reduce acest decalaj.
Chiar dacă viitoarea motocicletă va purta numele de Transalp, e puțin probabil ca Honda să mai folosească configurația motorului cu doi cilindri în V, prea complex și prea scump. Un propulsor cu doi cilindri în paralel și capacitatea de 800-850 cmc ar putea scoate cca 75-80 de cai putere, l-ar face competitiv în categorie și nu ar amenința Africana cu motor de 1100 cmc. Cutia de transmisie cu dublu ambreiaj DCT ar trebui să fie disponibilă ca opțiune.
Primul Transalp a apărut în 1987, având doi cilindri în V și capacitatea de 600 cmc, din anul 2000 cilindreea a fost mărită la 650 cmc, în 2007 a fost oferit ca XL700V și în 2012 a fost scos din producție. Pe piața motocicletelor second-hand Honda Transalp e în continuare apreciată de cei care doresc un model nepretențios și își păstrează valoarea ridicată în ciuda vechimii.