
Honda pregătește Africa Twin 1100
Dacă zvonurile se vor confirma, în 2020 vom vedea cea mai mare “Africană” produsă vreodată: se va trece la un motor de 1100cmc. Schimbarea motorului e dictată de necesitatea implementării normelor Euro 5, dar și de modelele concurenței care măresc cilindreea odată cu fiecare nouă generație.
Pe lângă capacitatea cilindrică sporită de la 998 la 1080cmc – fapt care va aduce în plus cinci cai putere și mai mult cuplu – CRF1100L va avea și un rezervor mai mare (în locul actualului de 18litri va fi unul de 20), dar și cutia de viteze cu dublu ambreiaj DCT va beneficia de un upgrade. Se zvonește, de asemenea, că pe bord va fi un display color TFT, pornirea fără cheie va fi dotare standard, iar pe lângă varianta de bază va fi și una Adventure Sports.
Honda CRF1000L a fost lansată în 2016, împrumutând numele “Africa Twin” de la emblematicul și foarte apreciatul adventure XRV din anii ’90. În 2018 a fost introdusă accelerația ride-by-wire, patru moduri de pilotaj și control al tracțiunii pe 7 trepte, iar pe lângă versiunile standard (cu sau fără cutie de viteze DCT) există și varianta Adventure Sports optimizată pentru călătorii lungi și ieșiri în off-road.
Cu siguranță, despre CRF1100L Africa Twin vom mai scrie în curând, pe măsură ce se vor afla mai multe informații. Premisele sugerează că vom vedea varianta finală la saloanele moto din toamnă.