
Honda CRF1100L Africa Twin 2020 – imagini oficiale și date tehnice
După filmulețele teaser, iată că Honda a prezentat și detaliile noii Africane. Să ne reamintim câteva aspecte: modelul Africa Twin a fost readus la viață în 2016 și a încântat fanii categoriei adventure pentru că se inspira din aspectul originalului NXR750 ce a obținut patru victorii în Raliul Paris-Dakar în anii ’80, iar pe lângă versiunea standard, au fost disponibile – și sunt în continuare – variantele cu cutie automată DCT și CRF1000L Adventure Sports, bine echipată pentru călătorii lungi.
Din primăvara anului viitor va fi pusă în vânzare Honda CRF1100L Africa Twin. Așa cum îi spune și numele, are o capacitate cilindrică mărită, e mai puternică, mai ușoară, sistemele electronice sunt modernizate și se va fabrica și în versiunea Adventure Sports ES (adică are suspensii reglabile electronic). Câteva detalii semnificative:
- bicilindrul răcit cu lichid a crescut de la 998cmc la 1084cmc. Cei de la Honda spun că au fost optimizate admisia și evacuarea, puterea crește de la 94cp la 101 și cuplul e de 105Nm.
- cadrul a fost redesenat pentru o mai bună manevrabilitate. Cadrul secundar e din aluminiu, se poate demonta, iar bascula inspirată de la CRF450R e mai ușoară și mai rigidă,
- CRF1100L Africa Twin e dotată acum cu unitate de management a motorului IMU pe șase axe, așa că sistemele electronice de control sunt mai sofisticate și mai prompte (control al tracțiunii pe 7 trepte, wheelie control, două moduri de ABS pentru viraje, controlul ridicării roții posterioare, DCT pentru viraje, lumini ce se aprind pe viraje, moduri de pilotaj Tour, Urban, Gravel, Off Road ce se poate personaliza în totalitate),
- noul model Adventure Sports ES are suspensii reglabile electronic - Showa Electronically Equipped Ride Adjustment suspension (EERA). Acest model vine și cu jante tubeless, manșoane încălzite, priză pentru accesorii, scut de protecție mai mare, suport pentru bagaje din aluminiu și rezervor mai mare, de 24,8 litri.
- cu toate că are cilindreea mărită, masa motocicletei a scăzut cu 4 kg, având acum 226kg cu plinurile făcute. Motorul și transmisia sunt mai ușoare.
- modelul standard are un parbriz mai mic, ce nu se poate regla, optim pentru off-road și un rezervor de 19 litri.
- vor exista patru versiuni: cea de bază CRF1100L, cu cutie normală și DCT, precum și CRF1100L Adventure Sports ES cu cutie normală și DCT
- pe bord este un display TFT color cu atingere și diagonala de 6,5inch
- pilotul automat este dotare standard pentru toate versiunile
- pentru început vor fi disponibile două variante de culoare: alb-albastru (Pearl Glare White/Blue) și negru (Matte Metallic Black).
Honda CRF1100L Africa Twin 2020 va fi disponibilă la Motoboom la un preț ce urmează a fi comunicat.