
Honda CB1000R 2021 – mai multă tehnologie, aspect mai agresiv
Honda a prezentat modernizărle cu care vine CB1000R în 2021. Cel mai puternic model din gama Neo Sports Café are liniile generale redesenate pentru un aspect mai agresiv, patru moduri de pilotaj, bord TFT cu conectivitate prin Bluetooth și – desigur – motor care îndeplinește normele Euro 5.
În ceea ce privește estetica, schimbările se pot remarca începând cu farul care acum este ușor înclinat spre spate pentru a tăia mai bine aerul, lumina cu LED pentru zi urmează profilul acestuia, rezervorul are muchii mai ascuțite, cadrul inferior e vopsit diferit pentru a fi scos în evidență, jantele din aliaj au 21 de brațe pentru a semăna cu unele spițate.
Pe bord e un ecran color TFT cu diagonala de 5 inch cu ajutorul căruia se monitorizează informațiile despre călătorie, despre funcțiile motocicletei și se schimbă modurile de pilotaj. O altă noutate implementată pe CB1000R 2021 e conectivitatea cu ajutorul aplicației Honda Smartphone Voice Control System cu care se gestionează prin comandă vocală (sau prin butonul dedicat de pe ghidon) apelurile, mesajele, muzica sau navigația.
Motorul cu patru cilindri în line și capacitatea de 998 cmc a fost modernizat pentru a îndeplini normele Euro 5 și pentru a avea o reacție mai impulsivă. Păstrează aceeași putere de 145 cp la 10.000 rpm și un cuplu maxim de 104 Nm la 8.250 rpm, dar accelerația de tip ride-by-wire răspunde diferit la cele patru moduri de pilotaj: trei presetate (Rain, Standard și Sport), precum și unul care se poate personaliza de către utilizator (User). Cu acest din urmă mod, sunt trei parametri selectabili – răspunsul puterii, frâna de motor și controlul tracțiunii HSTC – fiecare dintre acestea având trei niveluri de intervenție.
Honda CB1000R 2021 va fi disponibilă la Motoboom la un preț ce urmează a fi comunicat. Pe lângă variantele Candy Chromosphere Red (roșu) și Matt Beta Silver Metallic (Matt Beta Silver Metallic), va exista și versiunea Black Edition care are elementele din aluminiu șlefuit în contrast cu negrul ce domină majoritatea componentelor, un mic deflector deasupra farului, capac de tip monopost pentru șa, precum și sistem quickshifter de schimbare a treptelor de viteză fără ambreiaj.