Honda a prezentat gama CRF 2020
Honda a făcut publice primele imagini cu modelele gamei CRF care vor intra în producție în anul 2020, precum și specificațiile tehnice. De la piloții de elită – cărora le este dedicat CRF450RWE - și până la începători, toți beneficiază de modificările aduse acestei serii.
“Timp de generații, Honda și-a demonstrat implicarea în motocross și acum o face mai mult ca niciodată”, a declarat Chris Cox, responsabil de comunicare la Honda. “Linia noastră de modele off-road pentru 2020 include familiile CRF Performance, CRF Trail, cuprinzând motociclete de top pentru competiții de motocross, de off-road, trail și – cum e cazul cu CRF450L – modele care folosesc și șoselele publice în căutarea locurilor de aventură. ”
Honda CRF450R 2020 folosește platforma dezvoltată pentru curse de echipa Honda HRC și aduce mai mult control al motorului la degetele pilotului adăugând sistemul Honda Selectable Torque Control (HSTC). E un sistem implementat direct de la curse, care mărește tracțiunea și folosește toți caii motorului Unicam în funcție de condițiile de pe circuit. HSTC monitorizează rata de creștere a accelerației și ajustează permanent răspunsul motorului, are trei niveluri de intervenție și e selectabil de la un buton de pe ghidon. Suspensiile au fost reechilibrate și bateria cu litiu are un nou loc, mai jos, pentru un centru de greutate mai coborât. Există trei moduri de pilotaj (Standard, Smooth și Aggressive), HRC launch control (face startul mai eficient), iar frânele au alte plăcuțe, mai rezistente și mai eficiente. Pneurile sunt Dunlop Geomax MX3S, iar graficele de pe carene au fost modificate.
Și apreciatul CRF250R are mai multe modificări în 2020: mai mult cuplu în zona turațiilor joase, cadrul a fost reconceput și e mai ușor, e mai manevrabil, camera de combustie remodelată, evacuarea finală are altă formă, bascula e puțin mai flexibilă, bateria e amplasată mai jos, suspensiile au fost recalibrate. Cei de la Honda spun că aprinderea a fost optimizată pentru zona de 8.000rpm și că a fost îmbunătățit tot cuplul între 6 și 10.000rpm, un senzor care citește treapta de viteză și modifică harta aprinderii pentru fiecare treaptă. Filtrul de aer e cu 10% mai mare, radiatorul montat pe partea stângă e montat mai sus pentru a fi protejat, ambreiajul are arcuri mai dure, cutia de viteze a trecut printr-un tratament pentru a fi mai rezistentă și pentru a se reduce frecările.
Toate motocicletele din gama CRF 2020 de la Honda se pot comanda din toamna acestui an la MotoBoom la prețuri ce urmează a fi comunicate.