Foto spion: viitorul Triumph Tiger 1200 are motorul de la noul Speed Triple
Viitorul Triumph Tiger 1200 a fost surprins în teste și imaginile spion arată că sunt foarte multe modificări prin care a trecut marele model adventure. Prototipul are altă ciclistică și poartă în cadru un propulsor care seamănă foarte mult cu cel de la nou lansatul Speed Triple 1200 RS.
Tricilindrul este mai compact decât cel de pe vechea generație și e de presupus că, dacă britanicii tot au dezvoltat un nou motor Euro 5 pe care l-au instalat pe Speed Triple, acesta să fie folosit și pe viitorul Tiger 1200. La Speed, acesta are o capacitate de 1160, scoate 180 de cai putere și un cuplu de 125 Nm, dar nu ar avea niciun sens ca setările să fie păstrate la fel și pe un adventure de călătorie cu roată pe față de 21”, care nu este făcut pentru viteză și turații înalte. Actualul Tiger 1200 are cilindreea de 1215, o putere de 141 de cai și un cuplu de 122 Nm la 7.600 rpm.
Dar mult mai importantă decât puterea motorului este masa totală. La Speed Triple 1200, motorul e mai ușor cu cu șapte kg comparativ cu vechiul 1050 și actualul Tiger 1200, cu cele 242 kg (la gol) nu este tocmai slăbuț. Pentru a mai da jos din kg s-a lucrat la bascula cu cardan, e reproiectată, conține acum două brațe oscilante care ar trebui să confere un comportament neutru.
Aptitudinile off-road nu au fost neglijate: cadrul inferior e pe structură separată și se poate demonta ușor (ca la seria Tiger 900), roata anterioară de 21 fiind un avantaj în fața concurenței. E de presupus ca seria Tiger 1200 să renunțe la inițialele ce creau confuzie (XR, XRx, XRt, XCx, XCa) și să adopte denumirile simple și elocvente de la Tigrii de 900, adică GT și Rally, ambele cu versiuni Pro (cele mai bine echipate, inclusiv cu suspensii semi-active de la Öhlins).
Sursa: Motorrad