
EICMA: Noua generatie Suzuki GSX-R1000 2017
Cel mai mare salon moto al acestei toamne si-a deschis portile in aceste zile la Milano. In cadrul EICMA Milano 2015 sunt expuse cele mai importante noutati din industria moto, fiind prezenti toti constructorii importanti din domeniu. Printre noutatile pregatite de constructorul japonez Suzuki se numara si a sasea generatie a celebrei motociclete GSX-R1000.
Cel mai probabil, acest model va face parte din gama de motociclete Suzuki 2017, la EICMA fiind prezentat doar un prototip al super-sportivei care a facut istorie in lumea motociclismului. Este de asteptat ca prezentarea oficiala a modelului de serie sa fie programata undeva prin a doua jumatate a anului viitor. Specificatiile tehnice complete nu au fost dezvaluite in cadrul EICMA, insa japonezii ne-au oferit cateva detalii despre noul Suzuki GSX-R1000.
Potrivit constructorului, Suzuki GSX-R1000 2017 va fi o motocicleta complet noua, incepand de la motorul de 999cc cu patru cilindri in linie si pana la sasiul din aluminiu. Japonezii sustin ca noua generatie GSX-R1000 va fi cea mai performanta motocicleta super-sport construita de Suzuki pana in prezent, aceasta fiind caracterizata de constructor prin cuvintele „most powerful” (cea mai puternica), „lightest” (cea mai usoara) si „hardest-accelerating” (cea mai buna acceleratie).
Constructorul japonez mai sustine ca noua motocicleta va fi mai compacta, mai aerodinamica si mai usor manevrabila decat actualul model. In ceea ce priveste partea electronica, Suzuki GSX-R1000 va fi echipa cu functia avansata de control a tractiunii ce ofera 10 nivele selectabile de condus. In plus, aceasta mai dispune de Power Modes (S-DMS) cu 3 moduri selectabile de mapare a puterii motorului, acceleratie Ride-by-Wire cu un raspuns mult mai fin, sistem Launch Control, sistem ABS si quick-shifter (schimbatorul rapid de viteze cu asistenta atat la schimbarea intr-o treapta inferioara cat si la schimbarea intr-o treapta superioara de viteze).
Noul motor este prevazut cu sistemul VVT (Variable Valve Timing) care controleaza electronic si independent atat supapele de admisie cat si supapele de evacuare. Functionarea acestui sistem presupune schimbarea alternativa, in functie de turatiile motorului, a momentului in care se deschid si se inchid supapele motorului pentru a obtine maximul de performanta atat in turatii scazute cat si in turatii ridicate. Conform japonezilor, sistemul de suspensii a fost imprumutat din MotoGP, noul Suzuki GSX-R1000 fiind echipat cu o furca SBF (Showa Balance Free) si cu un amortizor spate mai performant si mult mai usor decat cel de pe actualul model.
De asemenea, forma rezervorului a fost reproiectata in timp ce intreg sistemul de lumini foloseste tehnologia LED. La lansarea noului concept Suzuki GSX-R1000 au fost prezenti si pilotii echipei de MotoGP, Aleix Espargaro si Maverick Vinales, care s-au aratat foarte incantati de noua motocicleta. Asadar, lupta pe segmentul super-sport va fi foarte apriga, avand in vedere ca principalii competitori au lansat, de asemenea, versiuni noi pentru modelele Yamaha R1, Kawasaki Ninja ZX-10R sau Ducati 1299 Panigale.