
EICMA: Honda VFR800 2014
O alta noutate prezentata de Honda la EICMA o reprezinta noua versiune 2014 a modelului sport-touring VFR800. Acesta vine echipat cu o multime de dotari potrivite pentru segmentul touring printre care controlul tractiunii, sistem ABS, manere incalzite, sa reglabila pe inaltime, etc.
A fost refacut si motorul in 4 cilindri si o capacitate de 782 cc, dezvoltand acum o putere de 104,5 cp la o turatie de 10.250 rpm si un cuplu maxim de 75 Nm la 8.500 rpm.
Noul sistem de suspensii este format dintr-o bascula mono-brat Pro-Arm pe spate iar pe fata dintr-o furca telescopica de 43 mm HMAS (Honda Multi-Action System). Suspensia este reglabila atat pe fata cat si pe spate.
In ceea ce priveste sistemul de franare, Honda VFR800 vine echipata cu sistem ABS si 2 discuri cu diametrul de 310 mm actionate de etriere cu 4 pistoane pe fata, iar spate cu un disc cu diametrul 256 mm actionat de un etrier cu 2 pistonase.
Honda VFR800 2014 este cu 10 kg mai usoara decat predecesoarea sa, iar evacuarea dubla aflata sub sa la vechiul model a fost inlocuita cu o singura teava, pentru a mai reduce din greutate. Saua noului model este reglabila pe inaltime, intre 789 si 809 mm.