Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Ducati a prezentat Monster 2021 – se renunță la cadrul consacrat
03 Dec

Ducati a prezentat Monster 2021 – se renunță la cadrul consacrat

Publicat de: Motoboom

Cei de la Ducati s-au hotărât ca în 2021 să facă o mare schimbare în ceea ce privește ciclistica modelului Monster: renunță la tradiționalul cadru de tip trellis (din grilă de oțel), introducând unul nou din aluminiu, derivat din cel de la Panigale. Se folosește motorul de 937 cmc prezent și pe Ducati SuperSport, designul cu elemente moderne nu se abate – totuși – de la liniile familiare.

Monster e, fără îndoială, modelul care a însemnat renașterea firmei din Borgo Panigale. În 1993, Miguel Galluzzi a conceput formele celui ce avea să devină un etalon al motocicletelor naked moderne, cu o rețetă simplă: cadru trellis folosit deliberat ca și parte integrală a stilului, în jurul căruia a adăugat numai elementele esențiale, motorul desmodromic, o formă aerodinamică a rezervorului și o codiță minimalistă. La vremea aceea, cadrul era util atât pentru aspectul estetic, cât și pentru eficiența structurală. De-a lungul timpului, s-au vândut peste 350.000 de modele Monster, cu diferite motorizări.

Iată că acum, după aproape trei decenii, pentru a ține pasul cu modelele naked ale concurenței, inginerii de la Ducati sunt nevoiți să renunțe la acest tip de cadru în favoarea unuia modern, ușor și rigid. Noul cadru din aluminiu are o masă de numai 3 kg, cu 4,5 kg mai puțin față de cel vechi construit din oțel, dar și celelate componente au trecut printr-o cură de slăbire: jantele sunt mai ușoare cu 1,7 kg, bascula din aluminiu a fost reproiectată și e mai ușoară cu 1,6 kg, cadrul inferior scapă de 1,9 kg. În comparație cu vechiul Monster 821, noul model e cu 18 kg mai ușor, având o masă totală de 188 kg.

Chiar dacă se schimbă un element definitoriu al Monsterului, noul model reproduce formele distincte, cu acelaÈ™i rezervor È™i far rotund, reinterpretat într-o notă actuală, cu LED. ÃŽn spatele acestui far e un ecran TFT cu diagonala de 4,3 inch cu ajutorul căruia se monitorizează Ducati Multimedia System (oferit opÈ›ional), cele trei moduri de pilotaj (Sport, Urban, Touring), are ABS Cornering, Launch Control, Traction Control È™i Wheelie Control, cu diferite niveluri de intervenÈ›ie. 

Motorul Il Testastretta 11° de 937 cmc ce îndeplineÈ™te normele Euro 5 are distribuÈ›ie desmodromică, e mai uÈ™or decât cel de pe Monster 821, scoate 111 cai putere la 9250 rpm È™i un cuplu de 95 Nm la 6500 rpm. Sistemul de frânare provine de la Brembo (M4-42), cu două discuri pe față ce au diametrul de 320 mm, roÈ›ile pe 17 inch cu dimensiunile de 120/70 È™i 180/55 sunt echipate cu pneuri  Pirelli Diablo Rosso III.

Ducati Monster 2021 se va fabrica în trei variante de culoare: roșu cu jante negre, gri cu jante roșii, precum și în versiunea Dark Stealth, negru integral. Va ajunge la distribuitori din luna aprilie 2021, iar producătorul pune deja la dispoziția clienților o gamă largă de accesorii, de la componente din fibră de carbon, deflector pentru far, sau capac monopost, până la clasica evacuare Termignoni care subliniază timbrul motorului cu doi cilindri în V.