Ce putere au motoarele Triumph pentru Moto2
După nouă sezoane consecutive în care s-au folosit numai motoare Honda, de anul acesta Triumph va fi singurul producător care va furniza motoare echipelor participante în FIM Moto2™ World Championship. Este vorba despre un contract semnat pentru o perioadă de trei ani, timp în care marca britanică va pune la dispoziție motoarele cu trei cilindri de 765cmc ce echipează în prezent modelul Triumph Street Triple RS.
Motorul a suferit câteva modificări pentru a face față curselor și provine din cel care s-a aflat pe modelul Daytona 675R ce a câștigat numeroase curse la Isle of Man TT, Daytona 200 sau în Campionatul Britanic Supersport. Scoate 138 de cai putere, (cu 15 mai mult decât pe Street Triple RS), a fost dezvoltat atât în uzină, pe bancul de teste cu dinamometru cât și pe circuit. Au fost parcurse peste 2500 de tururi de pistă în ritm de concurs fără probleme cu aceste motoare.
Cei de la Triumph spun că prin modificările aduse, au dublat durata de viață a motorului inițial: “Acest motor scoate mai multă putere, mai mult cuplu, se turează mai rapid, are o inerție mai mică, e mai ușor. Am reușit să facem toate acestea, fără să renunțăm la fiabilitate”. Concret, motorul din Moto 2 se diferențiază de cel de pe Street Triple RS prin:
- admisie și evacuare diferite
- rata de compresie mărită
- supape din titan și arcuri mai rigide
- timpi de aprindere modificați pentru turații crescute
- injectoare cu debit mărit
- alternator mai ușor
- primele două trepte au raport mai scurt
- ambreiaj cu alunecare controlată care poate fi ajustat
- altă pompă de ulei
- sisteme electronice de control de la Magneti Marelli concepute pentru concurs
- carcarsă a motorului mai îngustă.
Paul Stroud, Director Comercial la Triumph a declarat: “Acesta este un moment semnificativ pentru compania noastră, care va scrie un nou capitol în istoria celor 110 ani de când Triumph paticipă la curse și un prilej de a arăta cât de capabile sunt motoarele în trei cilindri învingătoare în TT și Supersport. Intenționăm să fie un parteneriat de lungă durată, atât cu Dorna (deținătoarea drepturilor acestui campionat), cât și cu echipele, piloții și fanii motoarelor cu trei cilindri .”