Brutale 1000 RR 2020 – hypernaked de 208 cai putere
Una din cele mai puternice motociclete prezentate la Salonul de la Milano săptămâna trecută a fost la standul MV Agusta. Este vorba de noua Brutale 1000 RR 2020, care vine cu niște cifre ce impun tot respectul: 208 cai putere și numai 186 de kg la gol.
La ediția EICMA de anul trecut, cei de la MV Agusta au arătat o serie limitată Brutale 1000 Serie Oro (votată drept cea mai frumoasă motocicletă de la salon) din care s-au fabricat numai 300 de unități ce și-au găsit imediat cumpărători printre pasionați, deși prețul a fost de 42.990 euro. Pe baza acelei “Serie Oro” a fost acum scoasă varianta de bază, care păstrează cam aceleași performanțe: propulsorul cu patru cilindri în linie e capabil de 208 cai putere la 13.450 rpm și un cuplu maxim de 116,5 Nm la 11.000 rpm.
Motorul are câteva soluții tehnice inspirate de la motoarele din MotoGP și din Formula 1: distribuția cu supape radiale, lanț de distribuție amplasat central, bielele sunt fabricate din titan pentru ca inerția maselor să fie mai mică, iar pistoanele, supapele sau arborele cotit balansat pentru reducerea vibrațiilor ce apar la turații înalte, sunt noi. Tot din experiența pe care MV Agusta a dobândit-o în curse provine și sistemul de ungere a motorului de tip “splitter”, care permite trimiterea uleiului la anumite componente. Pentru ca zgomotul produs de motor să fie cât mai mic, carcasa ce îmbracă ambreiajul are și rol antifonic. Rămâne ca “muzica” produsă de acest motor să fie auzită prin sistemul de evacuare finală Arrow de tip 4-1-4.
Și sistemele electronice au trecut printr-o evoluție, e vorba de o nouă unitate centrală EM 2.0 destinată special acestui motor cu patru cilindri. Accelerația ride-by-wire are trei moduri de pilotaj (Sport, Rain, Race, Custom), iar platforma inerțială IMU dă posibilitatea sistemului de control al tracțiunii să fie setat pe 8 trepte diferite. Traction Control sau Front Lift Control (sistemul anti-wheelie) se pot dezactiva. Există și launch control, precum și quickshifter pe urcare și pe retrogradare.
Ciclistica e ca și la Serie Oro, se bazează pe cadrul grilă din oțel și părțile laterale din aluminiu, furca Ohlins Nix EC, amortizorul de ghidon și monoamortizorul central de la aceeași firmă se pot regla electronic. De frânare sunt responsabile etrierele Brembo Stylema ce prind discurile flotante cu diametrul de 320 mm pe față și 220 mm pe spate conectată la un sistem ABS Bosch 9 Plus cu Race Mode.
MV Agusta Brutale 1000 RR e dotată cu lumini LED ce se aprind pe viraje, cruise control, bord cu ecran TFT de 5 inch ce se conectează prin Bluetooth cu telefonul. Va fi fabricată în două variante coloristice (roșu/gri/carbon și gri/galben/carbon) și va costa în jur de 30.000 euro.