
BMW R 18 – preț și date tehnice
BMW a prezentat anul trecut în luna mai, cu ocazia Concorso d’Eleganza Villa d’Este, un concept care a încântat prin liniile pure, imensitatea motorului și legătura cu trecutul, denumit R18. Ei bine, conceptul a devenit model de serie și în toamna acestui an cruiserul cu motor boxer răcit cu aer și cilindreea de 1802cmc va fi pus în vânzare. A păstrat liniile generale ale conceptului și a adăugat un spațiu între R și 18.
În mod clar, vizați sunt clienții de pe continentul american, adepții genului maxicustom, care apreciază modelele de la Harley-Davidson și de la Indian Motorcycles. R 18 a fost conceput în așa fel încât să fie foarte ușor de personalizat de fiecare client în parte; de exemplu cadrul inferior se demontează rapid, multe componente pot fi îndepărtate sau înlocuite. În ciuda aspectului “vintage” și a răcirii cu aer și ulei, marele motor boxer e de concepție modernă, îndeplinește normele Euro 5, are patru supape pe cilindru, dublă aprindere, sistem de gestiune electronică a injecției pentru emisii reduse și consum scăzut (CO2 129 g/km, consum mediu 5,6 l/100 km). Cei doi cilindri boxer scot o putere maximă de 91 de cai la 4750rpm și un cuplu de 150Nm constant între 2000 și 4000rpm.
În adevărata tradiție BMW, cutia de viteze e cu ambreiaj uscat și un singur disc, dar e pentru prima dată când e dotată cu sistem de alunecare controlată. Sunt șase trepte de viteze într-un carter separat și opțional se poate comanda chiar și varianta cu o treaptă de mers înapoi comandată printr-un motoraș electric. Transmisia finală nu putea fi altfel decât prin cardan, suspensiile nu sunt electronice, în schimb accelerația e controlată electronic și sunt trei moduri de plilotaj cu denumiri inedite și sugestive: Rain (pentru asfalt cu aderență scăzută), Roll (pentru uzul zilnic pe șosele normale) și Rock (permite motorului să arate ceea ce poate cu adevărat). De serie există sistemul ASC (Automatic Stability Control) ce se poate și dezactiva, sistem de control al cuplului MSR util pentru retrogradări, ABS combinat și l’Hills Start Control, pentru plecarea din rampă.
BMW R 18 are o masă de 345kg cu plinurile făcute, va fi pus în vânzare inițial într-o serie “First Edition” cu un kit special ce evocă istoria mărcii bavareze, precum și cu multe elemente cromate, va costa 22.990 euro, iar din 2021 se va fabrica și în varianta standard care va fi propusă la un preț de aproximativ 21.000 euro.