Aprilia Tuono V4 2021 – mai multe aripioare, modificări la sistemele electronice și la ciclistică
Aprilia nu a modificat numai motorul de la Tuono V4 pentru a fi conform normelor Euro 5. Vizate de ingineri au fost semicarena, designul blocului optic frontal, sistemele electronice, aerodinamica și bascula. Puterea motorului rămâne neschimbată.
Tuono V4 are același motor cu patru cilindri în V de 1077 cmc ce scoate 175 de cai putere și un cuplu maxim de 121 Nm, în schimb ce “sora” ei RSV4 (de la care preia mai multe componente) a beneficiat de un mic upgrade al motorului, care a crescut la 1099 cmc și a ajuns la o putere de 217 cai. Un nou sistem de evacuare, care se încadrează în limitele legale pentru volum, are sarcina de a păstra efectul “pielii de găină” la accelerare.
Partea frontală, cu noua unitate triplă cu faruri LED, lumină pentru timpul zilei și lumini pentru viraj, se încadrează în schema de design adoptată de RS 660, Tuono 660 și RSV4. Îmbunătățit este și confortul, a fost instalat un nou ghidon mai ridicat, semicarena e mai protectivă, forma rezervorului a fost ușor modificată. Sunt câteva mici diferențe între RR și Factory, cea din urmă trebuind să-și păstreze statutul de “instrument pentru curse”, așa că rămâne cu un ghidon mai plat și parbriz coborât. Ambele au în comun aerodinamica îmbunătățită, cu aripioare integrate în carenaj, șaua are alt capitonaj, pasagerul stă mai confortabil și – surpriză – în catalogul pentru accesorii se găsesc chiar și genți laterale soft pentru bagaje.
Noua basculă cu forma distinctă preia geometria folosită de Aprilia în Campionatului Mondial de Superbike și în MotoGP, ajută la reducerea maselor, crește stabilitatea la accelerări. Versiunea de bază are un amortizor convențional, în timp ce Factory e dotată cu suspensiile semi-active Smart EC 2.0 de la Öhlins.
Sistemele active de siguranță înclud acum lumini pentru viraje, o nouă Unitate Electronică Centrală Marelli 11 MP cu o putere mai mare de calcul și nou IMU pe șase axe pentru unghiurile de înclinare. Gestionarea accelerației cu sistem ride-by-wire a fost îmbunătățită (fără a se pierde caracterul brutal al răspunsului), operarea sistemelor incluse în APRC a fost rafinată (inclusiv frâna de motor reglabilă), există șase moduri de pilotaj, dintre care trei pentru circuit (două fiind personalizabile) și trei pentru drum (unul care se poate personaliza). Pe bord e și un nou ecran TFT.
Noile Aprilia Tuono V4 RR și Factory 2021 vor fi disponibile la Motoboom la prețuri ce urmează a fi comunicate, în culorile Tarmac Grey, Glacier White și negru cu jante roșii (cea din urmă numai pentru Factory).