Acumulatorii pentru moto/ATV cu litiu. Știați că...?
În ultima perioadă, bateriile cu litiu sunt componente OEM (Original Equipment Manufacturer) recomandate în cazul unor motociclete performante de la KTM, Husqvarna, Honda sau Yamaha. Toți acești mari producători au ales redresoarele OptiMATE Lithium ca partener pentru mentenața acestor acumulatori.
Bateriile pe bază de litiu-ion sunt foarte populare în viața noastră de zi cu zi. Le folosim în telefoane, laptopuri, unelte, etc, iar acum devin din ce în ce mai populare în configurația de 12V pentru pornirea motoarelor.
Cu toate că denumirea de litiu-ion (Li-ion) este un termen generic pentru aceste baterii, există o mare varietate de tipuri de baterii litiu-ion. Singurul tip folosit pentru pornirea motoarelor este cel numit Lithium Iron Phosphate, cunoscut și sub numele de litiu fier fosfat, sau LFP (formula sa este LiFePO4).
Bateriile ce pornesc motoarele au 12,8V sau 13,2V și sunt marcate cu Li-ion / LFP or LiFePO4 (vedeți fotografia alăturată). Devenind tot mai populari ca și consumabile aftermarket, TecMATE dorește să ne informeze care este procedura de încărcare a acestor acumulatori LFP.
Cu toate că bateriile LFP sunt făcute să le înlocuiască pe cele cu acid, procedura de încărcare este diferită. Acesta este motivul pentru care TecMATE a lansat încă din 2011 gama de încărcătoare OptiMATE Lithium.
Pentru a încărca în siguranță acumulatorii cu litiu e nevoie de 14,4V, cu un maxim de 14,6V. Durata lor de viață e mai mare dacă sunt ținuți permanent între 13V și 14,4V. Marja în care se încarcă acești acumulatori e mult mai limitată decât în cazul bateriilor pe bază de acid. Acesta este motivul pentru care este importantă folosirea unui redresor special pentru acumulatorii cu litiu atunci când se face încărcarea.