322 km pe oră cu un motor Triumph din 1956
Alp Sungurtekin e hotărât să treacă de bariera celor 200 de mile/h (322km/h) pe pista de sare de la Bonneville și nu oricum, ci cu o motocicleta prototip ce are un motor Triumph din 1956. A investit în proiect peste 1500 de ore de muncă și de curând a început și testele de viteză cu motocicleta.
Cei care fac parte din lumea vitezelor amețitoare de pe pista de sare de la Bonneville au un amestec de genialitate, curaj și inconștiență, au cunoștințe aprofundate despre ingineria aerospațială și sfidează orice standarde sau limite. Alp Sungurtekin e unul dintre aceștia. Designerul industrial ce a fondat în 2001 Alp Racing & Design, o făbricuță dedicată creațiilor moto speciale, are o predilecție pentru vechile motoare Triumph cu doi cilindri în paralel.
Alp nu este la prima încercare, el și echipa au experiență pe pista de la Bonneville unde dețin recordul pentru motociclete vintage, atingând viteza 282km/h (175 de mile) cu modelul “A Bike”. Pe baza motocicletei “A Bike”, ce are tot un motor Triumph de 650cmc, a fost dezvoltat proiectul actual intitulat „Target 200”, cea mai mare provocare fiind conceperea unui carenaj foarte aerodinamic. Forma motocicletei este copiată după pasărea colibri, iar materialul – contrar așteptărior – nu este carbonul, ci aluminiul. „Ador aluminiul, așa că am decis să îl folosim”, spune Alp. “Pentru intreaga motocicleta, fără să luăm în calcul vopseaua, au fost necesare 1500 ore de muncă. Cadrul a fost construit de la zero, la fel și multe părți din motor”.
Fiecare componentă a acestei motociclete Triumph a fost oprimizată pentru a fi atât funcțională în condiții extreme, cât și aerodinamică. Săptămâna trecută, Alp călare pe motocicleta T200 au ajuns la 272km/h și a ajuns la concluzia că pentru a merge mai tare trebuie să facă anumite modificări la cadru. Cele 1500 ore de muncă (echivalentrul a 188 zile lucrătoare) se pare că nu au fost de ajuns, se va reîntoarce în atelier. Dar când ai un astfel de țel, timpul nu mai contează...